Erdő- és környezetpedagógia (E8) program
E8 program: Erdő- és Környezetpedagógia
A természet fontos tényezője a nevelésnek. Az erdő a természet sajátos színtere, amely biztosítja az erdőpedagógia elméleti és gyakorlati feltételeit, a kutatást, s modell az iskolafejlesztésre. A környezetpedagógia olyan integrált tudomány, amely az adott természeti és társadalmi környezetben jelentkező globális kihívásokra keres és kínál megoldásokat az ökológiai egyensúly fenntartása érdekében. Széleskörű természet- és társadalomtudományi alapozással környezettudatos oktató és fejlesztő tevékenységre képez felelősségtudatos szakembereket. A meghirdetett témák célja a közoktatás minden szintjén, az óvópedagógiától a felsőoktatásig, olyan korszerű metodikák és ismeretek fejlesztése és kutatása, amelyek segítségével az életkori sajátosságoknak megfelelő legkorszerűbb ismeretek elsajátíthatók és a környezettudatosság gyakorlati érvényesülése elősegíthető.
Kötelező tárgyak (5 kredit)
Erdő- és környezetpedagógia
Erdészet-politika
Választható tárgyak (4 kredit)
Tantervelmélet, műveltségtartalom fejlesztése
Pedagógiai kísérletek - oktatásfejlesztés
Környezettudatos nevelés, a tanulás-tanítás eredményessége
Geográfiai ökológia
Környezeti menedzsment közgazdasági eszközei
Multimédia pedagógia és környezeti nevelés
Bioetika
Környezeti és erdészeti kommunikáció
Ember és környezet
A természeti környezet egészségügyi és rekreációs hatásai
Környezetünk a Föld
Regionális gazdaságtan és politika
Ökoenergetika
Ökoturizmus
Természet és művészet
Paleoökológia/Kultúrtáj és az ember
Erdő és klíma
Ökológia alapjai - a nem szakirányú végzettségű hallgatók kredit nélküli kritérium tárgya
Nevelés- és oktatástan - a nem szakirányú végzettségű hallgatók kredit nélküli kritérium tárgya
A világvallások szent forrásainak természet- és környezetképe
Természetismeretre, természetszeretetre nevelés története