Erasmus a járvány idején

Az Erasmus mobilitási program

Az Erasmus+ egy uniós program, melynek segítségével a felsőoktatásban tanuló hallgatóknak lehetősége van egy külföldi felsőoktatási intézményben tanulmányokat folytatni, illetve szakmai gyakorlatot teljesíteni vagy akár a két tevékenységet kombinálni. Az Erasmus+ programban már nem csak az EU 28 tagállamába, hanem több nem európai országba is lehetséges kiutazni. A Benedek Elek Pedagógiai Karnak 18 ország 60 egyetemével van bilaterális szerződése. A hallgatók a tanulmányi területük szerint választhatnak az egyetemek közül akár Norvégiától Spanyolországig is.


„A megérkezésem Tenerifére”

Kalandra Fel!

Erre a lehetőségre figyelt fel egyetemünk másodéves hallgatója, Tóth Csenge is. „Úgy gondolom, hogy az Erasmus tanulmányi mobilitás egy hatalmas lehetőség, éppen ezért döntöttem úgy, hogy belevágok.” Az úticélok közti keresgélések után végül Tenerifére esett a választása. Pár hónap papírmunka, keresés és tervezés után belevágott a programba.


„Kilátás a szállásomról”

„Megyek Tenerifére!”

Február 6-án megérkezett a festői szépségű szigetre. Az első heteket a városok és egyetem felfedezésével töltötte. Emellett lehetősége nyílt fürdeni az óceánban, szemet gyönyörködtető tájakat megnézni és a helyi specialitásokat megkóstolni. „Egyszóval turistáskodtam kicsit, amit mi sem bizonyít jobban, mint a telefonommal készült ötszáz-hatszáz fénykép.”

„Felejthetetlen félév...”

Az oktatás most hibrid formában zajlik és Csenge elárulta, már számos barátot szerzett. Az emberek nagyon segítőkészek, kedvesek, mosolyognak és ebben a nehéz vírushelyzetben is nagyon odafigyelnek egymásra, ezért Csenge nagyon jól érzi magát külföldön. „Úgy érzem, hogy egy felejthetetlen félévet fogok itt kint tölteni, és biztos vagyok benne, hogy életre szóló élményekkel térek majd haza!”

Cikket készítette: Kiss Gabriella (TO3OOA), Lékai Dorina (QAM30L), Süle Réka (KEKWUD), Tóth Csenge és Kissné Dr. Zsámboki Réka közreműködésével


Interjú Tóth Csengével


1. Mit gondolsz az Erasmus programról?
Úgy gondolom, hogy az Erasmus tanulmányi mobilitás egy hatalmas lehetőség, éppen ezért döntöttem úgy, hogy belevágok.


2. Miért esett a választásod Tenerifére?
Szerencsére az egyetemnek számtalan külföldi intézménnyel van kapcsolata, ezért a választható országok listája igen hosszú volt. Legelőször Angliába szerettem volna menni, de a járványügyi helyzet miatt és a borongós időjárását napsütésre szerettem volna cserélni. Ezért hát a térképen elindultam az egyenlítő felé, így eljutva Spanyolországhoz. Megnéztem az Erasmus listában, hogy mely spanyolországi egyetemekre lehet kiutazni, amikor is megakadt a szemem Tenerifén. Azonnal kerestem néhány képet a szigetről, és már első látásra beleszerettem. Nem véletlenül nevezik a szélsőségek szigetének. Megtalálható rajta esőerdő, fenyőerdő, kietlen tájak, vízpartok, hatalmas sziklák és filmbeillő hegyvidékek. Ezekhez pedig társul a szikrázó napsütés és a Kanári-szigetekre jellemző jó idő. Ezért esett végül erre a csodálatos szigetre, Tenerifére a választásom.


3. Mik voltak a teendők mielőtt kimentél?
Miután belevágtam a programba, pár hónap papírmunka, szálláskeresés, tervezés és a kinti egyetemmel való e-mailezés után biztossá vált: Megyek Tenerifére!


4. Mikor mentél ki? Milyen volt az utazás? Mivel töltötted a repülőutat?
Február hatodikán bőröndökkel megpakolva felszálltam a repülőgépre, majd egy öt órás, leginkább filmnézéssel és zenehallgatással töltött utat követően megérkeztem a festői szépségű szigetre.


5. Mivel teltek a napjaid megérkezésed után?
Az első másfél hetet a városok és az egyetem felfedezésével töltöttem. Lehetőségem nyílt fürdeni az óceánban, szemet gyönyörködtető tájakat néztem meg, megkóstoltam az itteni éttermi specialitásokat és eljutottam egy pillangóházba is. Egyszóval turistáskodtam kicsit, amit mi sem bizonyít jobban, mint a telefonommal készült ötszáz-hatszáz fénykép.

 

6. Mikor kezdődött az egyetem es milyen formában?
A kirándulásokat követően elkezdődött az egyetem. Az oktatás itt hibrid formában zajlik, ami úgy valósul meg, hogy van amelyik tantárgyból az egyik héten online, a másikon pedig jelenléti órák vannak, de akad olyan tanár is, aki csak interneten keresztül tartja a tanórákat. Számomra az egyik legnagyobb meglepetés az egyetemmel kapcsolatban az volt, hogy szinte mindenki laptoppal érkezik, és azon írják a jegyzeteiket.

 

7. Hogyan boldogulsz a spanyol nyelvvel?
Alapszinten meg tudom értetni magamat spanyolul, de egyelőre nem teljesen értem az órákon elhangzottakat.

 

8. Sikerült mar szorosabb barátságot kötni a kinti diákokkal esetleg más Erasmusos hallgatókkal?
Igen. Szerencsére megismerkedtem két diákkal, akik jól beszélnek angolul, ezért ők tudnak nekem segíteni a fordításban is.

 

9. Milyenek a sziget lakói?
Általánosságban a sziget lakóiról elmondható, hogy nagyon segítőkészek. Mindig mosolyognak, vidámak, és bár a vírushelyzet miatt a maszk használata mindenhol kötelező, és alkalmazkodni kell bizonyos szabályokhoz, ez sem akadályozza meg őket, hogy a jól ismert spanyol virtussal éljék mindennapjaikat.

 


10. Hogy érzed magad kint?
Úgy érzem, hogy egy felejthetetlen félévet fogok itt kint tölteni, és biztos vagyok benne, hogy életre szóló élményekkel térek majd haza Magyarországra.

 


Interjút készítette: Kiss Gabriella (TO3OOA), Lékai Dorina (QAM30L), Süle Réka (KEKWUD), Tóth Csenge közreműködésével