Tudomány mozaikok a Magyar Tudomány Ünnepén

Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar

2020. november 4. szerda

Szak, évfolyam

Tárgy és oktató

Időpont és terem

Téma

OP II.

Gyakorlati képzés III.

Kissné Dr. Zsámboki Réka

Dr. Molnár Katalin

Dr. Pásztor Enikő

Dr. Kollarics Tímea

Babai Zsófia

Dr. Kovácsné Vinkovics Éva

Németh Dóra Katalin

Révész József

9.00-10.15

 

 

 

 

10.30-11.45

E/5

Miért más, mint a többiek?

Idegrendszeri éretlenség gyermekkorban - a felismeréstől az elfogadásig

Dr. Tegzes Andrea, gyermekneurológus főorvos előadása

 

Az óvoda-iskola átmenet a tanítók szemszögéből

Raffai Balázs, igazgató és Schöll Krisztina, tanító előadása (Hunyadi János Evangélikus Óvoda és Általános Iskola)

OP, CSBA, GYP I.

Általános és fejlődéspszichológia

Dr. Tóth-Merza Katalin

10.00-11.30

E/1

Beszélnünk kell Epipóról!

A Visszatérés Epipóba c. magyar dokumentumfilm

közös megtekintése, majd szemináriumi csoportokban történő megvitatása. Az 1980-as évek végén játszódó film központi témája a nyári gyermektáborban átélt megalázás és szexuális zaklatás.

CSBA I.

A kisgyermekkori zenei nevelés alapjai

Révész József

12.00-12.45

74

A játék tudomány? - Csecsemőkori komplex fejlesztés a gyakorlatban

CSBA II.

Népköltészet

Dr. Molnár Csilla

11.00-11.45

57

Káosz és rend

Mesefejtés-önmegértés hallgatói csoportmunkával

CSBA III.

Anyanyelvi kompetencia fejlesztése

Dr. Frang Gizella

14.00-14.45

E/2

A gyermekek nyelvén

Bölcsődei programok bemutatása az anyanyelvi nevelés fókuszából - hallgatói projektmunka

GYP, KM I.

Bevezetés a kommunikáció elméletébe

Dr. Molnár Csilla

12.00-13.30

57

A teve mint összetákolt ló

avagy a csoportos döntéshozatal szinenergiája

hallgatói csoportmunka prezentálása

OP I.

Zeneirodalom és alapfokú zeneelmélet

Révész József

14.00-14.45

E1

Dallamos kreativitás!- Koncertpedagógia az óvodában.

Meghívott vendégek:

Pálfi Krisztina és Kuzsner Péter zeneművészek

OP I. SP

Angol irodalom

Dr. Kitzinger Arianna

12.00-12.45

69

Tips and tricks for literary research

Tippek és trükkök az irodalomkutatásban

A hallgatók kreativitására épülő angol nyelvű óra rövid bepillantást nyújt az irodalomtudomány kutatási módszereibe (pedagógiai vs. nyelvészeti kutatás szemszögéből) korábbi BPK-s szakdolgozatokból vett példákon keresztül.

OP II. G1S, G2S

Neveléstörténet I.

Dr. Kollarics Tímea

12.00-12.45

13.00-13-45

68

Tudósok párbeszéde a 16-17. században

Vajon ismerhette-e egymást Kepler és Galilei? Milyen felfedezéseket tett Newton és Descartes? Miként kapcsolódhattak a középkor természettudósai a neveléstudományhoz? Többek között ezekre a kérdésekre keressük a választ a neveléstörténeti időutazásunk során.

OP III. G2S, SP

 

Személyiségfejlesztés zenével

Árvayné Nezvald Anett és Dr. Tauber Anna

11.00-11.45

E2

Régiekrül emlékezve

Egy szakdolgozat utóélete

Pécsváradi Ágnes, kismester énektanár előadása

OP III. SP

 

Angol kommunikációs gyakorlatok V.

Koloszár Ibolya

12.00-13.30

65

TED Conference

Angol nyelvű konferenciaelőadás megtekintése és elemzése a kisgyermekkori nyelvfejlődés és a környezetvédelem témakörében. Kooperatív csoportmunka mind-map készítéssel

OP III. SP

 

Fejlesztőpedagógia

Dr. Závoti Józsefné

14.00-14.45

80

A könyvtől a kütyüig

Prof. Dr. Csépe Valéria az akadémikus előadása felvételről és a 400 éves Soproni Tudós Társaság bemutatása