Nyelvváltó

Gyengénlátó Változat

Digitális transzformáció az oktatásban – Szakmai nap a Soproni Egyetemen

A közelmúltban került megrendezésre a Soproni Egyetem digitális transzformációs projektjének (SOE-DTO) 2022-2026) szakmai napja, amelynek középpontjában az intézmény digitális átállása és oktatástechnológiai fejlesztései álltak. Az esemény kiemelt célja volt, hogy az egyetem közössége számára átfogó képet nyújtson az elindított fejlesztésekről, eredményekről és a jövőbeli tervekről.

A célkitűzések között kiemelt szerepet kap az oktatási infrastruktúra korszerűsítése, a digitális tanulási rendszerek fejlesztése és a pedagógiai módszertanok modernizálása. A felsőoktatásban is egyre nagyobb igény mutatkozik a rugalmas, egyénre szabott tanulási utak iránt, amelyek a legújabb technológiai megoldásokkal támogatva lehetővé teszik a hallgatók számára a piacképes tudás gyors és hatékony elsajátítását.

Az innovációs folyamat keretében zajló fejlesztések nemcsak az egyetemi hallgatók, hanem a már dolgozó szakemberek számára is új lehetőségeket nyitnak meg, hiszen így a jövőben lehetőség nyílik a távoktatásra alapozott programok elindítására, ami növelheti a munka mellett tanulni vágyók létszámát.”  – mondta el dr. Paár Dávid, a projekt szakmai vezetője. „Emellett a nemzetközi hallgatók bevonzásában is szerepet kapnak a digitális tanulási megoldások, hozzáférést biztosítva a távolból a Soproni Egyetem képzéseihez” – tette hozzá.

A program egyik alapvető pillére az informatikai infrastruktúra fejlesztése, amelynek részeként az egyetem több épületében megújult a vezeték nélküli hálózat. Ezen kívül új, hibrid oktatást támogató technológiai eszközök beszerzésére is sor kerül, amelyek lehetővé teszik a személyes és online oktatás rugalmas kombinálását.

A szoftveres fejlesztések közül kiemelendő az egyetemi Moodle e-learning rendszer átfogó megújítása, amely mostantól modernebb, felhasználóbarát felületet kínál az oktatóknak és hallgatóknak egyaránt. Ezen kívül egy másik, új e-learning keretrendszer bevezetésére is sor került, amely pedig a projektalapú tananyagfejlesztést teszi lehetővé. Ezek az új rendszerek már több száz hallgatót szolgálnak ki, és az oktatók folyamatosan dolgoznak újabb kurzusok fejlesztésén.

Dr. Paár Dávid kiemelte: „Mindezekhez szervesen kapcsolódik a belső képzések és szervezetfejlesztés is, amelyek célja a digitális pedagógiai módszerek és eszközök minél szélesebb körű elterjesztése az egyetemen. Az oktatóknak mentorálási lehetőségek és célzott tréningek állnak rendelkezésre, amelyek segítik őket abban, hogy hatékonyan használják az új digitális eszközöket és rendszereket a tanítás során. A jövőben tervezett képzési programok további fejlődést biztosítanak, és hosszú távon alapot biztosítanak a digitális oktatási módszertani térnyerésének az egyetemen.”

Az egyetem vezetése elkötelezett abban, hogy a digitális átalakulás részeként hosszú távon is fenntartható és versenyképes oktatási rendszert alakítson ki, amely nemcsak a jelenlegi, hanem a jövő hallgatói számára is korszerű, piacképes tudást biztosít. A Soproni Egyetem célja, hogy a digitális transzformáció révén az oktatási kínálatát tovább bővítse, az innovatív oktatási megoldásokkal pedig hozzájáruljon ahhoz, hogy a jövő szakemberei még felkészültebbek legyenek a munkaerőpiaci kihívásokra.

Cikk nyomtatása E-mail