Nyelvváltó

Gyengénlátó Változat

Keresés

Új szakkönyv a Soproni Egyetem Erdőmérnöki Karán

Hogyan lesz egy út tartósabb, környezetkímélőbb és gazdaságosabb?

Ezekre a kérdésekre is választ ad a most megjelent „Hajlékony útpályaszerkezetek méretezése II.” című új szakkönyv, amelyet a Soproni Egyetem Erdőmérnöki Karának és a Budapesti Műszaki Egyetemnek két elismert oktatója jegyez.

konyv.jpg

A kötet szerzői Primusz Péter, a Soproni Egyetem Geomatikai és Kultúrmérnöki Intézetének docense, valamint Tóth Csaba, a BME Út- és Vasútépítési Tanszékének volt tanszékvezető docense. A könyv keménytáblás kivitelben, 284 oldalon, színes ábrákkal jelent meg a Semmelweis Kiadó gondozásában.

A kötet célja, hogy az előző részben bemutatott útpályaszerkezeti típusok mögötti elméleti és anyagtani alapokat mélyítse, és segítse az olvasókat a korszerű, modellezésalapú méretezési módszerek megértésében. A szerzők részletesen bemutatják a bitumenes kötőanyagok és aszfaltkeverékek viszkoelasztikus viselkedését, a talajok és szemcsés anyagok nemlineáris modelljeit, valamint a véges- és diszkrételemes eljárások szerepét a pályaszerkezet-elemzésben.

A könyv gyakorlati példákon keresztül mutatja be, miként segíti a mélyebb elméleti ismeret a megbízható, értő szoftverhasználatot és a fenntartható mérnöki döntéshozatalt.
A Soproni Egyetem „Zöld Egyetem” szemléletéhez illeszkedve a kötet kiemeli, hogy a modern útépítésben az anyagok tudatos alkalmazása és a fejlett számítástechnikai eszközök használata kulcsfontosságú a környezetbarát, hosszú élettartamú és klímaadaptív infrastruktúra megvalósításához.

A szerzők szerint ez a kötet nem lezárása, hanem újabb állomása egy fejlődési folyamatnak, amely a jövőben kiegészül a pályaszerkezetek állapotvizsgálatával és megerősítési módszereivel is.

A második kötet megjelenésével egyidőben újra nyomásban ismét elérhető a „Hajlékony útpályaszerkezetek méretezése I.” című első rész is.
Mindkét kötet megvásárolható a Semmelweis Kiadó webshopjában és könyvesboltjában:

Cikk nyomtatása E-mail