Szeptember 23-án Badenben, a Niederösterreichi Pedagógiai Főiskolán „Education for Tomorrow” címmel szerveztek nemzetközi szimpóziumot, amely három Interreg projektet (eTOM AT-HU, eTOM SK-AT, eTOM AT-CZ) kapcsol össze. Körülbelül 200 szakember – Magyarországról, Ausztriából, Csehországból, Szlovákiából – vitatta meg a jövő oktatási kulcskérdéseit. Az előadásokat és kerekasztal-beszélgetést követő workshopokon a Soproni Egyetem oktatói is megmutathatták, az ötletesség és a kreatív szemlélet hogyan kapcsolódhat össze a módszertannal.
A rendezvényt Erwin Rauscher rektor nyitotta meg, majd Karin Steiner (Wiener Kinderfreunde) ismertette az innovatív 7K-modellt, a projektek pedagógiai koncepcióját. A tudományos nyitóelőadást Eva Pölzl-Stefanec (Universität Graz) tartotta, aki a hagyomány és az innováció mai szerepéről beszélt. A pódiumbeszélgetésen Doris Wagner (Osztrák Oktatási Minisztérium), Vladimír Moškvan (JCMM, Csehország), Bogáthné Erdődi Judit (ELTE Bolyai János Általános Iskola és Gimnázium, Magyarország), Ivana Poláčková (Zentrum Živica, Szlovákia) és Eva Pölzl-Stefanec (Uni Graz) osztották meg tapasztalataikat és jövőbe mutató vízióikat.
A szimpózium hét workshopja a többnyelvűségre, a mesterséges intelligencia oktatási alkalmazására, a maker szemléletre az óvodában, a környezeti és klímaoktatásra, a LEGO Education módszertanra, valamint a virtuális és kiterjesztett valóság lehetőségeire koncentrált. A résztvevők számára biztosított szinkrontolmácsolás lehetővé tette az intenzív nemzetközi eszmecserét.
A Soproni Egyetem részéről dr. Kissné Zsámboki Réka a LEGO-módszertan pedagógiai jógyakorlatait mutatta be, míg dr. Hartl Éva dr. Horváth Péter Györggyel közösen egy saját tervezésű, fejlesztésű és készítésű ún. maker dobozt mutatott be, amely természettudományos jelenségek játékos, innovatív modellezését, elsajátítását segíti.
A badeni szimpózium innovatív és a kor elvárásaihoz illeszkedő ötletekkel gazdagította a résztvevő pedagógusok repertoárját, és megmutatta a határon átnyúló együttműködés erejét.