Nyelvváltó

Gyengénlátó Változat

Keresés

Innovatív soproni jógyakorlatok a nemzetközi szimpóziumon, Badenben

 

slider49.jpgSzeptember 23-án Badenben, a Niederösterreichi Pedagógiai Főiskolán „Education for Tomorrow” címmel szerveztek nemzetközi szimpóziumot, amely három Interreg projektet (eTOM AT-HU, eTOM SK-AT, eTOM AT-CZ) kapcsol össze. Körülbelül 200 szakember – Magyarországról, Ausztriából, Csehországból, Szlovákiából – vitatta meg a jövő oktatási kulcskérdéseit. Az előadásokat és a kerekasztal-beszélgetést követő workshopokon a Soproni Egyetem oktatói is megmutathatták, az ötletesség és a kreatív szemlélet hogyan kapcsolódhat össze a módszertannal.

A rendezvényt Erwin Rauscher rektor nyitotta meg, majd Karin Steiner (Wiener Kinderfreunde) ismertette az innovatív 7K-modellt, a projektek pedagógiai koncepcióját. A tudományos nyitóelőadást Eva Pölzl-Stefanec (Universität Graz) tartotta, aki a hagyomány és az innováció mai szerepéről beszélt. A pódiumbeszélgetésen Doris Wagner (Osztrák Oktatási Minisztérium), Vladimír Moškvan (JCMM, Csehország), Bogáthné Erdődi Judit (ELTE Bolyai János Általános Iskola és Gimnázium, Magyarország), Ivana Poláčková (Zentrum Živica, Szlovákia) és Eva Pölzl-Stefanec (Uni Graz) osztották meg tapasztalataikat és jövőre vonatkozó elképzeléseiket.

A szimpózium hét workshopja a többnyelvűségre, a mesterséges intelligencia oktatási alkalmazására, a makerszemléletre az óvodában, a környezeti és klímaoktatásra, a LEGO Education módszertanra, valamint a virtuális és kiterjesztett valóság lehetőségeire koncentrált. A résztvevők számára biztosított szinkrontolmácsolás lehetővé tette az intenzív nemzetközi eszmecserét.

A rendezvényen a Soproni Egyetem képviseletében dr. Kissné Zsámboki Réka a LEGO-módszertan pedagógiai jógyakorlatairól beszélt, míg dr. Hartl Éva és dr. Horváth Péter György egy saját tervezésű, fejlesztésű és készítésű makerdobozt mutatott be, amely természettudományos jelenségek játékos, innovatív modellezését, elsajátítását segíti.

A badeni szimpózium innovatív és a kor elvárásaihoz illeszkedő ötletekkel gazdagította a résztvevő pedagógusok repertoárját, és megmutatta a határon átnyúló együttműködés erejét.

1000011913.jpg

Cikk nyomtatása E-mail

Kapcsolódó elérhetőségek