![]()

A Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Karának három munkatársa és az intézmény nemzetközi hallgatói 2025. október 27. és 29. között tanulmányi úton vettek részt a horvátországi Zadarban a Pannónia Ösztöndíjprogram támogatásával.
A program célja a nemzetközi tapasztalatszerzés, a pedagógiai módszerek megismerése, valamint a két ország felsőoktatási és óvodai nevelési gyakorlatának kölcsönös bemutatása volt. A soproni delegációt a Zadari Egyetem Pedagógiai Kara és Prof. Dr. Robert Bacalja fogadta. Az első napon a résztvevők ellátogattak a „Gold and Silver of Zadar” nevű múzeumba, amely Zadar egyik legjelentősebb kulturális gyűjteménye. A látogatás során betekintést nyertek a város gazdag történelmi és vallási örökségébe, a dalmát egyházi művészet értékeinek történetébe. Október 28-án a csoport az egyetem Tanító- és Óvodapedagógus-képző Tanszékén kezdte a napot, ahol szakmai programokon vettek részt. A délelőtt folyamán több óvodát is meglátogattak, dr. Marijana Miočić és Mirjana Miočić mutatták be a helyi nevelési gyakorlatot, majd a Ciciban óvodában prof. Sandra Janković segítségével megismerkedhettek a horvát óvodapedagógiai módszertannal. Ezt követően Prof. dr. Katarina Ivon tartott előadást a hallgatóknak Ivana Brlić-Mažuranić, a 20. század elejének neves horvát meseírója életéről és munkásságáról. A napot egy közös találkozó zárta, ahol a magyar és horvát hallgatók, valamint oktatók tapasztalatot cseréltek és beszélgettek a pedagógusképzés sajátosságairól. A harmadik napon művészeti és természettudományos műhelymunkákkal folytatódott a program. A résztvevők három különböző workshopon vettek részt: dr. Marina Đira vezetésével szobrászati foglalkozáson, dr. Tomislav Košta irányításával zenei műhelyen, valamint prof. Ivana Klarica által tartott természettudományos kísérletek bemutatóján. Ezek a programok lehetőséget adtak a kreativitás kibontakoztatására, a tanítási módszerek bővítésére és a nemzetközi szakmai együttműködés elmélyítésére. A hallgatók és az oktatók is gazdag szakmai és kulturális élményekkel tértek haza, melyek hozzájárultak pedagógiai szemléletük formálásához és nemzetközi látókörük bővítéséhez.