1. Konferenciafelhívás / Call for papers
17. Képzés és Gyakorlat Nemzetközi Neveléstudományi Konferencia - Sopron, 2024. április 25.
A Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem Neveléstudományi Intézetével együttműködve 17. alkalommal várja nemzetközi neveléstudományi konferenciájára a nevelés- és oktatásügy bármely szintjén és területén oktató és kutató kollégákat. A rendezvényre azokat a felsőoktatási szakembereket, általános és középiskolai tanárokat, tanítókat, óvodapedagógusokat, kisgyermeknevelőket, gyógypedagógusokat, konduktorokat és pszichológusokat továbbá doktorhallgatókat várjuk, akik szívesen mutatják be és vitatják meg legújabb kutatási eredményeiket ezen a konferencián.
A konferencia nyelve az angol, a német és a magyar. Az előadások tervezett időtartama: 15 perc, amit 5 perc vita követ.
A konferencián szimpózium, tematikus előadás és poszter műfajban lehet prezentációt tartani.
Jelentkezni mindhárom kategóriában 2024. március 10-ig lehet, az absztrakt elektronikus úton történő benyújtásával. A magyar nyelven elkészített absztraktok mellé szükséges beküldeni az absztrakt angol nyelven megírt változatát is. Az absztraktok terjedelme: 2000–3000 karakter közötti lehet, 5-5 kulcsszóval ellátva.
Minden, a megadott határidőig és formában benyújtott szakmai anyag a tudományos konferenciák bírálati rendszerének megfelelően kerül értékelésre. A konferenciára benyújtott absztraktokból összeállításra kerül egy elektronikusan kiadott, ISBN-számmal ellátott, angol–magyar–német nyelvű absztraktkötet.
Az egyes szimpóziumok 4-5 előadásból állhatnak. A tematikus előadások szekciók keretei között kerülnek bemutatásra.
A szervezők szeretettel várják az előadással jelentkező és a szakmai munka iránt érdeklődő résztvevőket is. A konferenciára történő jelentkezés és regisztráció ingyenes.
A konferencia plenáris előadója:
Prof. Dr. Zsolnai Anikó DSc., Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar
17th Training and Practice International Conference on Education - Sopron, 25 April 2024
The Benedek Elek Faculty of Pedagogy, in cooperation with the Institute of Education of the Hungarian University of Agriculture and Life Sciences, warmly welcomes colleagues working and researching in all fields of education to the 17th International Conference on Training and Practice in Educational Sciences. We welcome academics, primary and secondary school teachers, pre-school teachers, early childhood educators, special education teachers, conducting teachers, psychologists and doctoral students who are interested in presenting and discussing their latest research results at the conference.
The conference languages will be English, German and Hungarian. Presentations are scheduled for 15 minutes, each followed by 5 minutes of discussion.
The conference is open for symposia, and oral and poster presentations.
Entries in all three categories can be submitted until 10 March 2024 by submitting the abstract electronically. Abstracts in Hungarian should also be accompanied by an English version. Abstracts should be between 2000 and 3000 characters long, with 5 keywords.
An academic grading system will be applied to each academic paper submitted by the deadline and in the appropriate format. The abstracts submitted to the conference will be compiled into an electronically published Hungarian–English–German abstract volume with an ISBN.
Each symposium may consist of 4 or 5 presentations. The thematic presentations will be held in sessions.
The organisers welcome all participants interested in presenting a paper or professional work. Registration for the conference is free.
Plenary speaker of the conference:
Prof. Dr. Anikó Zsolnai DSc., Eötvös Loránd University, Faculty of Education and Psychology
2. Jelentkezés a konferenciára / Registration for the conference
Jelentkezés itt / Register here: https://forms.office.com/e/77PdWw59hN
3. Tudományos Programbizottság / Scientific Programme Committee
Tudományos Programbizottság:
A konferencia elnöke:
Prof. Dr. Kéri Katalin, Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar
A konferencia alelnöke:
Dr. Kitzinger Arianna, Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar
A konferencia tudományos titkára:
Dr. Pásztor Enikő, Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar
A Tudományos Programbizottság további tagjai:
- Dr. habil. Bártfai Zoltán, Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar
- Dr. Borbély Diana, Selye János Egyetem Tanárképző Kar
- Petőné Dr. habil. Csima Melinda, Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem Neveléstudományi Intézet
- Prof. Dr. Heidl György, Pécsi Tudományegyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
- Dr. habil. Horváth Kinga, Selye János Egyetem Tanárképző Kar
- Prof. Dr. Józsa Krisztián, Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem Neveléstudományi Intézet
- Dr. habil. Szűts Zoltán, Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Pedagógiai Kar
- Dr. habil. Varga László, Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar
- Dr. Zentai Gabriella, Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem Neveléstudományi Intézet
A konferencia szervező titkárai:
Németh Dóra Katalin
Somogyi Anett
Magyar nyelvi lektorok:
Dr. Frang Gizella
Kuslicsné Kloiber Alexandra
Angol nyelvi lektor:
Dr. Kóczán-Vörös Viola
Honlapszerkesztő:
Németh Tamás
Médiakapcsolati felelős, rendezvényszervező:
Szabadhegyi Zita
Scientific Programme Committee:
Conference Chair:
Prof. Dr. Katalin Kéri, University of Sopron, Benedek Elek Faculty of Pedagogy
Conference Vice-Chair:
Dr. Arianna Kitzinger, University of Sopron, Benedek Elek Faculty of Pedagogy
Conference Scientific Secretary:
Dr. Enikő Pásztor, University of Sopron, Benedek Elek Faculty of Pedagogy
Scientific Programme Committee members:
- Dr. habil. Zoltán Bártfai, University of Sopron, Benedek Elek Faculty of Pedagogy
- Dr. Diana Borbély, Selye János University, Faculty of Education
- Petőné Dr. habil. Melinda Csima, Hungarian University of Agriculture and Life Sciences, Institute of Education
- Prof. Dr. György Heidl, University of Pécs, Faculty of Humanities and Social Sciences
- Dr. habil. Kinga Horváth, Selye János University, Faculty of Education
- Prof. Dr. Krisztián Józsa, Hungarian University of Agriculture and Life Sciences, Institute of Education
- Dr. habil. Zoltán Szűts, Eszterházy Károly Catholic University, Faculty of Pedagogy
- Dr. habil. László Varga, University of Sopron, Benedek Elek Faculty of Pedagogy
- Dr. Gabriella Zentai, Hungarian University of Agricultural and Life Sciences, Institute of Education
The organising secretaries of the conference:
Dóra Katalin Németh
Anett Somogyi
Hungarian language proofreaders:
Dr. Gizella Frang
Alexandra Kuslicsné Kloiber
English language proofreader:
Dr. Viola Kóczán-Vörös
Website Editor:
Tamás Németh
Media relations officer, event organiser:
Zita Szabadhegyi
4. Program / Programme
9:00 – 10:00 Regisztráció / Registration (III. emelet, tetőtéri aula) / Registration (3rd floor, aula)
10:00 - A konferencia megnyitása / Opening (III. emelet Brunszvik előadóterem) / Opening (3rd floor 'Brunszvik' Lecture Hall)
Köszöntők / Welcome speeches
- Dr. habil. Varga László dékán, Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar
-
Petőné Dr. habil. Csima Melinda, MATE – a Képzés és Gyakorlat főszerkesztője
- Prof. Dr. Kéri Katalin, a konferencia elnöke, Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar
10:30 – 11:30 Plenáris előadás / Plenary session
Prof. Dr. Zsolnai Anikó (ELTE PPK), az MTA Pedagógiai Tudományos Bizottsága elnökének előadása: Kötődés és pedagógia – Iskolai kötődés, pedagógiai kötődés
11:30 – 13:00 Ebédszünet / Lunch break
13:00 – 17:00 Szekció- és poszterelőadások / Session Chairs
5. Szekcióbeosztás / Sessions
1. Pedagógusképzés, felsőoktatás I. - Teacher training, higher education I.
2. Nevelés- és iskolatörténet - History of education and schooling
3. Színház, múzeum, irodalom - Theatre, museum and literature
5. Nőtörténet, nőnevelés - History of women and women’s education
6. Szakképzés - Vocational training
7. Testnevelés- és sporttudomány - Science of physical education and sport
8. Rekreáció, sportszervezés, sportturizmus - Recreation, sport organisation and sport tourism
9. A kora gyermekkori nevelés I. - Early childhood education I.
10. Pedagógusképzés - Teacher training
11. Pedagóguskutatások; kutatásmódszertan - Teacher research; research methodology
12. Nevelésszociológia; romológia - Sociology of education, Roma studies
13. Inkluzív nevelés - Inclusive education
14. Zenepedagógia, zenei nevelés I. - Music education I.
16. Nyelvtanulás, nyelvtanítás - Language learning, language teaching
18. Környezetpedagógia, erdőpedagógia - Environmental pedagogy, forest pedagogy
20. Szülők, család és nevelés - Parents, family and education
Poszterszekció - Poster section
1. Pedagógusképzés, felsőoktatás I. - Teacher training, higher education I.
Terem: II. em. 205.
Szekcióvezető: Dr. habil. Horváth Kinga
|
||
13:00-13:15 |
Tóth Péter – Horváth Kinga |
Pedagógusjelöltek nézetei a tanításról, a tanulásról és a képességek fejlesztéséről |
13:15-13:30 |
Ercse Kriszta – Szőcs Levente Álmos
|
Pedagógusképzés és gyakorlat – fókuszban a tanulási környezet
|
13:30-13:45 |
Tódor Imre
|
Miért választanám a tanári professziót? A tanárjelölt-hallgatók pályaválasztási motivációi
|
13:45-14:00 |
Verebélyi Gabriella |
A pedagógushallgatók jövőképe – kihívások, célok, feladatok |
14:00-14:15 |
Hozzászólások, kérdések
|
|
Szünet
Pedagógusképzés, felsőoktatás II. Terem: II. em. 205.
|
||
Szekcióvezetők: dr. Marija Boranijašević – Petőné dr. habil. Csima Melinda
|
||
14:30-14:45 |
Tóth Judit
|
The Thinking-aloud Method and its Novelty in Hungarian History Didactics
|
14:45-15:00 |
Yang Yang & Min Huang |
Improving the quality of teaching and learning in high education through strengthening teacher self-efficacy by international professional learning community |
15:00-15:15 |
Daria Borodina |
International students’ motivation to study at a Hungarian University |
15:15-15:30 |
Marija Boranijašević |
Cooperation in Teaching and Learning |
15:30-15:45 |
Hozzászólások, kérdések
|
2. Nevelés- és iskolatörténet - History of education and schooling
Terem: II. em. 206.
Szekcióvezetők: Prof. Dr. Heidl György – Prof. Dr. Kéri Katalin
|
||
13:00-13:15 |
Csiha Tünde Noémi |
Different directions in the history of the development of pedagogical anthropology |
13:15-13:30 |
Németh Andrásné Farkas Gabriella |
Pósa Lajos szerepe az oktató-nevelő intézmények Erzsébet királyné kultusz ápolásában |
13:30-13:45 |
Pálkuti Anikó |
A bencés nevelés megújulása a 20. században a Czuczor Gergely Bencés Gimnázium és Kollégiumban
|
13:45-14:00 |
Fizel Natasa |
Az általános iskolai tanárképzés első évei a szegedi Pedagógiai Főiskola történetének tükrében |
14:00-14:15 |
Maisch Patrícia
|
A Pozsonyi Egyetem Pécsre költözésének visszhangja a helyi sajtóban |
14:15-14:30 |
Kiss Beáta – Csehiová Agáta |
Gémesi Irén szerepe a szlovákiai magyar művelődés- és neveléstörténetben |
14:30-14:45 |
Hozzászólások, kérdések
|
|
Szünet |
3. Színház, múzeum, irodalom - Theatre, museum and literature
Terem: II. em. 206.
Szekcióvezető: dr. Frang Gizella – dr. Koltai Zsuzsa |
||
15:00-15:15 |
Koltai Zsuzsa |
The role of museum learning programs in strengthening local communities: Comparative research in Baranya county and Görlitz district |
15:15-15:30 |
Lampek Sz. Bettina - Prisztóka Gyöngyvér |
Társasozz okosan! |
15:30-15:45 |
Juhász Márta |
Märchen und Geschichten bearbeiten mit Papiertheater und Erzählschiene |
15:45-16:00 |
Dobrova Zita |
Vissz-hang – Szépirodalmi szövegek szerepe pedagógusok szakmai fejlődésében egy reflektív-kollaboratív kurzuson |
16:00-16:15 |
Jenei-Forray Norma Mária |
Populáris kultúra az irodalomtanításban – Rejtett tantervi vonások |
16:15-16:30 |
Hozzászólások, kérdések |
4. Gyermeksajtó, gyermekirodalom, mesekutatás I. - Children’s press, children’s literature and storytelling research I.
Terem: II. em. 212.
Szekcióvezetők: Prof. dr. Robert Bacalja – dr. habil. Pusztafalvi Henriette
|
||
13:00-13:15 |
Kéri Katalin |
A világ első gyermekújságja, fogadtatása és hatása Európában |
13:15-13:30 |
Frang Gizella |
A gyermekirodalom fontos mérföldköve: Az Én Újságom
|
13:30-13:45 |
Hartl Éva |
A Gyermek-Naptár szerepe természetszeretetre és védelmére nevelésben a XX. század elején |
13:45-14:00 |
Robert Bacalja – Jakov Proroković |
The Selection of Croatian and World Children’s Literature in the Encyclopaedic Anthology Znanje i Radost From 1942
|
14:00-14:15 |
Hozzászólások, kérdések |
|
Szünet
Gyermeksajtó, gyermekirodalom, mesekutatás II. Terem: II. em. 212.
|
||
Szekcióvezető: dr. Hartl Éva |
||
14:30-14:45 |
Pusztafalvi Henriette |
Kisdedóvás a korabeli sajtóban |
14:45-15:00 |
Nemes-Wéber Zsófia |
Óvónőkép Magyarországon az Óvodai Nevelés hasábjain 1953-tól 1972-ig |
15:00-15:15 |
Molnár Katalin
|
A mesék természettudományos tartalma
|
15:15-15:30 |
Kloiber Alexandra |
Képregények nyomában |
15:30-15:45 |
Hozzászólások, kérdések |
5. Nőtörténet, nőnevelés - History of women and women’s education
Terem: II. em. 222.
Szekcióvezetők: dr. Takács Zsuzsanna Mária – dr. Ács Marianna
|
||
13:00-13:15 |
Maisch Patrícia |
Egy honleány leánya: Kölcsey Antónia és Katona Clementina |
13:15-13:30 |
Stela Járosiová |
A nőegyletek és az oktatásügy a dualizmus kori Magyarországon |
13:30-13:45 |
Takács Zsuzsanna Mária |
A tanítónői cölibátus és a női egészség kérdése Magyarországon a 20. század elején |
13:45-14:00 |
Stummer Krisztina |
Die gesellschaftliche Wahrnehmung der höheren Handelsschulen für Frauen in der ersten Hälfte des 20. Jahrhunderts |
14:00-14:15 |
Molnár Csilla |
„A nőművészet mitológiája” Drozdik Orsolya munkássága |
14:15-14:30 |
Kiss Anikó |
Nemi szerepek a tantervektől a tankönyvekig a tanulói nézetek és attitűdök tükrében |
14:30-14:45 |
Hozzászólások, kérdések |
|
Szünet |
6. Szakképzés - Vocational training
Terem: II. em. 222.
Szekcióvezető: dr. Patyi Gábor |
||
15:00-15:15 |
Kolacsek Sándor |
A pedagógiai és a digitális kompetenciák fontossága a szakképzésben
|
15:15-15:30 |
Gubán Gyula
|
A szakmai tantervek változása a középfokú szakképzésben
|
15:30-15:45 |
Tomory Ibolya |
A szakképzés és tanárképzés befolyásoló tényezői Fekete-Afrikában |
15:45-16:00 |
Hozzászólások, kérdések |
7. Testnevelés- és sporttudomány - Science of physical education and sport
Terem: II. em. 201.
Szekcióvezető: dr. Mogyorósi Zsolt – dr. Herpainé Lakó Judit |
||
13:00-13:15 |
Mogyorósi Zsolt
|
Nevelési gondolatok a sportként intézményesülő vívásban |
13:15 -13:30 |
Szilárd Zsuzsanna |
A differenciálás jelentősége az óvodai testnevelés-foglalkozáson: a mozgás megszerettetése ez egyéni igények figyelembevételével |
13:30-13:45 |
Simonné Kajtár Gabriella – Reiner Dóra – Simon István Ágoston
|
A gyógytestnevelő tanárok tanulókkal kapcsolatos attitűdje |
13:45-14:00 |
Szabó Sándor
|
Youth Sport in Soroksár: A Practical Perspective |
14:00-14:15 |
Reiner Dóra – Simonné Kajtár Gabriella – Simon István Ágoston |
A görkorcsolyázás pozitív hatásai a kognitív képességekre |
14:15-14:30 |
Győrik Győző – Béki Piroska
|
Újszerű érettségi követelmények a küzdősportok területén |
14:30-14:45 |
Herpainé Lakó Judit
|
Az önkéntesség szerepe a sportban és a rekreációban – jógyakorlatok az Eszterházy Károly Katolikus Egyetemen |
14:45-15:00 |
Hozzászólások, kérdések |
|
Szünet |
8. Rekreáció, sportszervezés, sportturizmus - Recreation, sport organisation and sport tourism
Terem: II. em. 201.
Szekcióvezető: dr. habil. Dobay Beáta – dr. Faragó Beatrix |
||
15:00-15:15 |
Patakiné Bősze Júlia – Magyar Márton |
A rekreáció és életmód alapképzés „úttörő” specializációs modellje az ELTE PPK-n |
15:15-15:30 |
Béki Piroska |
A rekreáció szak létjogosultsága hallgatói vélemények tükrében |
15:30-15:45 |
Magyar Márton – Patakiné Bősze Júlia |
Pályakövetési tapasztalatok 2009-től napjainkig a rekreációszervezés szak(irány)on végzett hallgatók körében |
15:45-16:00 |
Gősi Zsuzsanna – Magyar Márton |
Gazdasági tárgyak oktatása a sportszervező képzésen |
16:00-16:15 |
Faragó Beatrix, Dobay Beáta |
A sportturizmus fogyasztói attitűdje a pedagógushallgatók körében |
16:15-16:30 |
Dobay Beáta, Bognár Attila, Faragó Beatrix |
A szlovákiai sítanfolyamok múltja és jelene az oktatásban |
16:30-16:45 |
Tarsoly-Huszár Ágnes – Tarsoly Zsolt |
A gimnasztikai szabadgyakorlatok kivitelezésének változása egy félév után
|
16:45:17:00 |
Hozzászólások, kérdések |
9. A kora gyermekkori nevelés I. - Early childhood education I.
Terem: I. emelet 107. (E/1.)
Szekcióvezetők: dr. Diana Borbélyová – dr. Zsubrits Attila
|
||
13:00-13:15 |
Kántor Zsuzsa |
A kora gyermekkori tanulási folyamatokról alkotott pedagógusi és kutatói értelmezések szisztematikus szakirodalmi áttekintése |
13:15 -13:30 |
Karácsony Ilona – Donkó Anikó |
Az 1-3 éves korú gyermekek játékai – tudás és választás a szülői válaszok tükrében |
13:30-13:45 |
Zsubrits Attila |
Képalkotás gyermekkorban |
13:45-14:00 |
Somogyi Anett |
A rajzoktatás az óvodáztatás történetében |
14:00-14:15 |
Toma Kornélia |
Kommunikációs képességkomponensek fejlesztése és mérése óvodáskorban |
14:15-14:30 |
Eigner Eszter
|
Óvodapedagógus helyzetkép – attitűdvizsgálat az óvodai mozgásfejlesztés területén
|
14:30-14:45 |
Hozzászólások, kérdések |
|
Szünet |
A kora gyermekkori nevelés II.
Terem: I. emelet 107. (E/1.)
Szekcióvezetők: dr. Danica Milošević – dr. habil. Varga László |
||
15:00-15:15 |
Zsuzsa Rosemond – Varga László |
Behavioral changes in Early Childhood Education after the Pandemic |
15:15-15:30 |
Berta Bianka – Pásztor Enikő – Vida Gergő |
Egy magyar és egy amerikai Montessori-óvoda összehasonlítása az ünnepek és a játékok vonatkozásában |
15:30-15:45 |
Manal Hamarsha – Shwe Ye Phyo, Mestawot Beyene – Erika Kopp |
Exploring the Impact of Montessori Education on English Language Acquisition: A Case Study of an Early Education in Egypt |
15:45-16:00 |
Szent-Gály Viola – Kissné Zsámboki Réka |
A Differenciált Óvodai Bánásmód Program szerepe az adaptív óvodai nevelés gyakorlatának kialakulásában |
16:00-16:15 |
Soós Evelin – Keresztes Viktória – Fináncz Judit – Csima Melinda – Podráczky Judit |
Az óvodáskorú gyermekek szokásrendszerének életkori és nemi sajátosságai |
16:15-16:30 |
Borbélyová Diana – Monika Miňová |
A szlovákiai óvodai nevelés tantervi reformjai a 21. században |
16:30-16:45 |
Hozzászólások, kérdések |
10. Pedagógusképzés - Teacher training
Terem: Fszt. 013 (tanácsterem)
Szekcióvezetők: dr. Zsuzsa Rosemond – dr. habil. Varga László
|
||
13:00-13:15 |
Németh Dóra Katalin |
„Vásznon és valóságban” – Filmek a Soproni Felsőfokú Óvónőképző Intézetben a szocialista pedagógia kontextusában |
13:15-13:30 |
Lehoczky Mária Magdolna
|
A tanítók tanítójának módszertani tanácsai valláspedagógusok számára |
13:30-13:45 |
Patyi Gábor |
A visszatérő múlt: középfokú óvónőképzés (újra)indítása hazánkban az 1970-es évek elején |
13:45-14:00 |
Borbás Mónika Lívia
|
A főiskolai szintű gyakorlati képzés sajátosságai a soproni óvóképzésben az 1980-as évek végén |
14:00-14:15 |
Izsák Hajnalka
|
Javítóintézeti nevelők pedagógusképe egy metaforakutatás tükrében |
14:15-14:30 |
Hozzászólások, kérdések |
|
Szünet |
11. Pedagóguskutatások; kutatásmódszertan - Teacher research; research methodology
Terem: Fszt. 013 (tanácsterem)
Szekcióvezető: dr. Kollarics Tímea |
||
14:45-15:00 |
Ribní František |
A nem kognitív készségek vizsgálata pedagógusok körében
|
15:00-15:15 |
Lantos Tünde |
Támogató vezető – Motivált pedagógus?! A vezető mindennapi kihívásai a szakmai fejlődés, tanulás támogatásában |
15:15-15:30 |
Zalay Szabolcs |
Egy univerzális pedagógiai index (UPI) bevezetésének SWOT-analízise |
15:30-15:45 |
Csiha Tünde – Kloiber Alexandra – Pásztor Enikő |
Knowledge of pre-school and primary school children about the meaning and social utility of drones
|
15:45-16:00 |
Galambos Attila |
Akciók az oktatásban? – Az akciókutatás, az akciótanítás és az akciópedagógia elméleti hátterének áttekintése |
16:00-16:15 |
Pásztor Enikő – Varga László –Horváth Anna Viktória |
A Soproni Óvónőképző Intézet 1971-ben, a hallgatói lemorzsolódások csökkentése terén tett erőfeszítései tükrében |
16:15-16:30 |
Liliana Rodrigues |
Education, Human Rights and Community Development |
16:30-16:45 |
Hozzászólások, kérdések |
12. Nevelésszociológia; romológia - Sociology of education, Roma studies
Terem: II. em. 221.
Szekcióvezetők: dr. habil. Orsós Anna
|
||
13:00-13:15 |
Varga Aranka |
Nonformális tanulási terek a hátrányos helyzetű, cigány/roma diákok életében |
13:15 -13:30 |
Szerepi Sándor |
Szociális kompetenciák felmérése hátrányos helyzetű óvodások körében Borsod-Abaúj-Zemplén, Hajdú-Bihar és Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében |
13:30-13:45 |
Jennyfer Paola Casas Trujillo |
Sociocultural integration stories by international students in Debrecen |
13:45-14:00 |
Szirtes-Tankó Tünde |
Resilience in the Hungarian educational science discourse. Systematic review using vosviewer |
14:00-14:15 |
Csovcsics Erika |
Új elméleti keretek a roma tanulók oktatásában: az akkulturáció, a bikulturalitás, a közösségi kulturális tőke és a kulturálisan érzékeny pedagógia |
14:15-14:30 |
Hozzászólások, kérdések |
|
Szünet |
13. Inkluzív nevelés - Inclusive education
Terem: II. em. 221.
Szekcióvezető: dr. habil. Varga Aranka |
||
14:45-15:00 |
Orsós Anna |
Egy érzékenyítő kurzus hallgatóinak inkluzivitása
|
15:00-15:15 |
Anti Zsuzsanna – Boros Szilvia |
Leendő sportszakemberek inklúzióval kapcsolatos attitűdjeinek vizsgálati lehetőségei |
15:15-15:30 |
Zsofia Julia Toszegi |
Exploring the Experiences of Neurodivergent Students in Higher Education: Mixed Research Applying the Process Model of Inclusion at the University of Pecs |
15:30-15:45 |
Annamária Almási |
Review of inclusion-related traits in Salesian pedagogy |
15:45-16:00 |
Hideg Gabriella
|
Fair play és empátia – egy érzékenyítő kurzus tapasztalatai kenyai tanárszakos hallgatók körében |
16:00-16:15 |
Hozzászólások, kérdések |
14. Zenepedagógia, zenei nevelés I. - Music education I.
Terem: II. em. 220.
Szekcióvezető: dr. Csehiová Agáta
|
||
13:00-13:15 |
Révész József |
Attitűdök és kreativitás fejlesztés az óvodai zenei nevelés felsőoktatási gyakorlatában |
13:15-13:30 |
Bede Fanni Anna |
A Kodály-módszer sikerének lehetséges okai Japán kora gyermekkori zenei nevelésének folyamatában |
13:30-13:45 |
Yvette Orsovics |
Kreatív lehetőségek az alapiskolai zenei nevelés során |
13:45-14:00 |
Szilva Zsuzsanna, Révész József |
A komplex művészeti fejlesztés lehetőségei a zene és a mozgásművészet kapcsolatában
|
14:00-14:15 |
Hozzászólások, kérdések |
|
Szünet |
Zenepedagógia, zenei nevelés II.
Terem: II. em. 220.
Szekcióvezető: dr. Yvette Orsovics |
||
14:30-14:45 |
Kovács László |
Az egri tanítójelöltek zenei felkészítésének gyakorlati dimenziói – egy zenekörben rejlő lehetőségek
|
14:45-15:00 |
Hegedűsné Tóth Zsuzsanna |
Forrai Katalin öröksége a magyar óvodai ének-zenei nevelés módszertanában |
15:00-15:15 |
Révész József – Révészné Pálfi Krisztina – Sipos Bence |
Zenepedagógiai tanulságok egy dokumentumfilm alapján
|
15:15-15:30 |
Bence Sipos |
Representation of the US Education System in the World of Twin Peaks |
15:30-15:45 |
Hozzászólások, kérdések |
15. Gyógypedagógia, segítő nevelés, gyógypedagógus-képzés I. - Special education, remedial education and special education teacher training
Terem: Alagsor E/3.
Szekcióvezető: dr. Berzsenyi Emese
|
||
13:00-13:15 |
Berzsenyi Emese
|
Az európai középkor fogyatékosságtörténete
|
13:15 -13:30 |
Heidt Judit
|
Egy úttörő kutatónő az autizmus történetében |
13:30-13:45 |
Trixler Bettina |
Technológiai kihívások autizmus-spektrumzavarokban érintett személyek fejlesztése során |
13:45-14:00 |
Vida Gergő – Víghné Dajcs Bernadett – Bolla Balázsné Hajdú Ildikó |
Szociális képességek fejlesztésének lehetőségei ASD-vel küzdő gyermekek és fiatalok esetében – egy felsőoktatási képzési program DBR-alapú közelítésének relevanciája |
14:00-14:15 |
Kállai Gabriella |
Együttnevelés az óvodában – esettanulmány egy intézmény gyakorlatáról |
14:15-14:30 |
Hozzászólások, kérdések |
|
Szünet |
Gyógypedagógia, segítő nevelés, gyógypedagógus-képzés II.
Terem: Alagsor E/3.
Szekcióvezető: dr. Kállai Gabriella |
||
14:45-15:00 |
Csányi Andrea |
Értelmileg akadályozott tanulók adaptált pedagógiai művészeti terápiájára vonatkozó kérdőív eredményének bemutatása |
15:00-15:15 |
Mendéné Lajtai Krisztina |
A Soproni Múzeum értelmi akadályozott fiatalokból álló művészetterápiás csoportjának bemutatása az inklúzió tükrében |
15:15-15:30 |
Vereckei Judit – Zsargó Judit |
A sajátos nevelési igény fenntartói aspektusai egy intézményi jó-gyakorlat bemutatásával |
15:30-15:45 |
Gróf Anita és Gelencsérné Bakó Márta |
A XXI. század kihívásai a gyógypedagógus-képzésben
|
15:45-16:00 |
Vida Gergő, Pásztor Enikő, Kántor Nedda |
Intersections between special educational needs and the child protection system |
16:00-16:15 |
Hozzászólások, kérdések |
16. Nyelvtanulás, nyelvtanítás - Language learning, language teaching
Terem: I. em. 106.
Szekcióvezetők: Prof. Dr. Olha Misechko – dr. Kitzinger Arianna
|
||
13:00-13:15 |
Bencéné Fekete Anikó Andrea |
Idegennyelv-elsajátítás az óvoda-pedagógusok, kisgyermeknevelők és a szülők szemszögéből |
13:15 -13:30 |
Farkas János – Czellér Mária –Valnerné Török Eszter – Hajdu Zita – Lázár Tímea – Tar Ildikó Éva
|
Egyetemi hallgatók nyelvi szorongása a társadalmi háttérváltozók tükrében |
13:30-13:45 |
Eva Prokopcová |
Az állami nyelv státusza idegen nyelvként egy magasabb oktatási intézményben, ahol a tanítási nyelv egy nemzeti kisebbségi nyelv |
13:45-14:00 |
Kitzinger Arianna
|
C+c = Culture and culture in ELT |
14:00-14:15 |
Olha Misechko |
Exploring Perceptions: Ukrainian University Students' Perspectives on English as a Lingua Franca
|
14:15-14:30 |
Tamara Lytniova |
Training of Dual-Profile Foreign Language Teachers in Ukraine
|
14:30-14:45 |
Bicsár Andrea – Ema Chevalier |
Das Sprachpädagogische Rahmenkonzept zur Förderung zwei- und mehrsprachiger Bildung in elementaren Bildungseinrichtungen |
14:45-15:00 |
Hozzászólások, kérdések |
|
Szünet |
17. Egészségtudomány, egészségfejlesztés; neuropedagógia - Health sciences, health development; neuropedagogy
Terem: I. em. 106.
Szekcióvezető: dr. habil. Bártfai Zoltán |
||
15:15-15:30 |
Hideg Gabriella – Karácsony Ilona
|
Az önminősített egészségi állapot, koherenciaérzet és a fizikai aktivitás kapcsolata középiskolai tanulók körében végzett vizsgálat alapján |
15:30-15:45 |
Dinnyés Katalin Julianna – Dr. habil. Pusztafalvi Henriette |
Az egészségtan megítélése az egészségérték vonatkozásában
|
15:45-16:00 |
Simon István Ágoston – Reiner Dóra – Bártfai Zoltán – Faragó Beatrix – Dobay Beáta – Simonné Kajtár Gabriella |
A soproni 65 év fölötti korosztály fizikai aktivitásának hatása gyógyszerfogyasztásukra, táplálkozási szokásaikra |
16:00-16:15 |
Emri Zsuzsa |
Tanulási stílusok vizsgálata EEG aktivitás méréssel
|
16:15-16:30 |
Prantner Csilla |
Olvasási és számolási feladatvégzés közben EEG-vel követett agyi aktivitás mérésének tapasztalatai |
16:30-16:45 |
Hozzászólások, kérdések |
18. Környezetpedagógia, erdőpedagógia - Environmental pedagogy, forest pedagogy
Terem: III. em. E/5.
Szekcióvezető: Prof. dr. Heidi Elisabeth Megerle – dr. Molnár Katalin
|
||
13:00-13:15 |
Diana Borbélyová – Alexandra Nagyová
|
A szlovákiai óvoda-pedagógusok tapasztalatai az erdőpedagógiával |
13:15-13:30 |
Kövecsesné Gősi Viktória |
Útravaló környezetpedagógiából – „Apáczais” pedagógusok tapasztalatai a környezeti nevelésben |
13:30-13:45 |
Heidi Elisabeth Megerle |
Importance of sound geo education to better meet global Challenges |
13:45-14:00 |
Tímea Kollarics – Heidi Elisabeth Megerle |
Umweltpädagogische Aspekte der Baumwipfelpfade – Forschungsergebnisse aus Süd-Deutschland, Schweiz und Österreich |
14:00-14:15 |
Bencéné Fekete Andrea – Fináncz Judit – Podráczky Judit – Szántóné Tóth Hajnalka |
A fenntarthatóság pedagógiai elemeinek megjelenése az óvodák – főként a Zöld Óvoda címmel rendelkezők óvodák – pedagógiai programjaiban
|
14:15-14:30 |
Hozzászólások, kérdések |
|
Szünet |
19. Módszertani szekció: digitális oktatás; a természettudományos tárgyak tanítása - Methodology section: digital education; teaching science
Terem: III. em. E/5.
Szekcióvezetők: dr. Darja Antolin Dresar – Kissné dr. Zsámboki Réka |
||
14:45-15:00 |
Ábrahám Gréta |
Digitális térben történő intelligenciaprofil feltérképezése vajdasági óvodai nevelési környezetben |
15:00-15:15 |
Dobóné Tarai Éva |
Fejezetek a természettudományos fogalmakhoz kötődő gyermektudományos elméletekből |
15:15-15:30 |
Mahwish Zafar |
Effect of Procrastination on Self-efficacy: A Study among students in Online and offline Modes of teaching
|
15:30-15:45 |
Danica Milošević |
Chat GPT in ESP tuition |
15:45-16:00 |
Darja Antolin Dresar
|
Promoting geometric understanding in early childhood education |
16:00-16:15 |
Hozzászólások, kérdések |
20. Szülők, család és nevelés - Parents, family and education
Terem: II. em. 214.
Szekcióvezetők: dr. Violeta Valjan Vukić – dr. Major Zsolt |
||
13:00-13:15 |
Élő Georgina |
A szülői attitűd hatása a korai fejlesztés eredményességére |
13:15 -13:30 |
Mátyus Andrea |
Az egygyermekes és a többgyermekes családban nevelődő gyerekek előnyei és hátrányai az óvodai beszoktatás idején |
13:30-13:45 |
Keresztes Viktória – Soós Evelin – Fináncz Judit – Podráczky Judit – Csima Melinda |
Óvodáskorú gyermeket nevelő szülők egészségműveltségének főbb jellemzői |
13:45-14:00 |
Gelencsér Adél |
Az eltérő fejlődésű gyermeket nevelő szülők életminősége
|
14:00-14:15 |
Bolla Zsolt |
A szülők szabad iskolaválasztása, annak hatásai |
14:15-14:30 |
Tóth-Merza Katalin – Kiss Nóra Boglárka |
Szülősített gyermekek – A parentifikáció kialakulásának és következményeinek bemutatása |
14:30-14:45 |
Erdal Ozyurt |
Children’s Life and Teacher-Parent Collaboration |
14:45-15:00 |
Karmen Travirka Marčina – Violeta Valjan Vukić |
The parents in Michael Haneke’s film Benny’s video |
15:00-15:15 |
Schrőter Petra – P. Remete Eszter – Aranyi Gábor |
Technoferencia: okoseszközök az anya-csecsemő interakciókban
|
15:15-15:30 |
Hozzászólások, kérdések |
|
Szünet |
POSZTERSZEKCIÓ - POSTER SECTION
Megnyitó: 15:30
Terem: III. emelet, előtér
Szekcióvezetők: dr. Henye Lívia |
|
Katarzyna Ćwirynkało - Agnieszka Żyta – Zdzisław Kazanowski
|
Teachers’ competences for educating students with and without disabilities in Poland
|
Ács Marianna |
Botanical Garden of the University of Pécs as a place of remembrance of the past |
Móczik Alexandra Cintia – Patakiné Bősze Júlia |
Examining the educational attitudes of Physical Trainer students
|
Karolina Kantyka-Dziwisz |
Therapeutic support for a child with Tatton Brown Rahman Syndrome
|
Michaela Hřivnová – Tereza Sofková
|
Delayed and Late Parenthood – Educational Activities and Selected Research Results Among Secondary School Populations in the In Time 2 Project in the Czech Republic |
Neha Pirwani – Attila Szabó |
Smartphone Addiction and Regular Exercise in University Students: A Literature Overview |
6. Kapcsolat / Contact
7. Előadások absztraktjai / Abstracts
8. Praktikus információk / Practical information
A Konferencia időpontja:
2024. április 25. csütörtök
Conference date:
25 April 2024
A Konferencia helyszíne:
Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar
9400 Sopron, Ferenczy J. u. 5.
Térképen: https://goo.gl/maps/emcPmnEkaQQ76WqVA
Conference Venue:
Hungary, University of Sopron, Benedek Elek Faculty of Pedagogy
(H-9400 Sopron, Ferenczy J. u. 5.)
On the map: https://goo.gl/maps/emcPmnEkaQQ76WqVA