Nyelvváltó

Gyengénlátó Változat

17. Képzés és Gyakorlat Nemzetközi Neveléstudományi Konferencia

 

iecc23_header.jpg

1. Konferenciafelhívás / Call for papers

17. Képzés és Gyakorlat Nemzetközi Neveléstudományi Konferencia - Sopron, 2024. április 25.

A Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem Neveléstudományi Intézetével együttműködve 17. alkalommal várja nemzetközi neveléstudományi konferenciájára a nevelés- és oktatásügy bármely szintjén és területén oktató és kutató kollégákat. A rendezvényre azokat a felsőoktatási szakembereket, általános és középiskolai tanárokat, tanítókat, óvodapedagógusokat, kisgyermeknevelőket, gyógypedagógusokat, konduktorokat és pszichológusokat továbbá doktorhallgatókat várjuk, akik szívesen mutatják be és vitatják meg legújabb kutatási eredményeiket ezen a konferencián.

A konferencia nyelve az angol, a német és a magyar. Az előadások tervezett időtartama: 15 perc, amit 5 perc vita követ.

A konferencián szimpózium, tematikus előadás és poszter műfajban lehet prezentációt tartani.

Jelentkezni mindhárom kategóriában 2024. március 10-ig lehet, az absztrakt elektronikus úton történő benyújtásával. A magyar nyelven elkészített absztraktok mellé szükséges beküldeni az absztrakt angol nyelven megírt változatát is. Az absztraktok terjedelme: 2000–3000 karakter közötti lehet, 5-5 kulcsszóval ellátva.

Minden, a megadott határidőig és formában benyújtott szakmai anyag a tudományos konferenciák bírálati rendszerének megfelelően kerül értékelésre. A konferenciára benyújtott absztraktokból összeállításra kerül egy elektronikusan kiadott, ISBN-számmal ellátott, angol–magyar–német nyelvű absztraktkötet.

Az egyes szimpóziumok 4-5 előadásból állhatnak. A tematikus előadások szekciók keretei között kerülnek bemutatásra.

A szervezők szeretettel várják az előadással jelentkező és a szakmai munka iránt érdeklődő résztvevőket is. A konferenciára történő jelentkezés és regisztráció ingyenes.

A konferencia plenáris előadója:

Prof. Dr. Zsolnai Anikó DSc., Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar

conf_break.png

17th Training and Practice International Conference on Education - Sopron, 25 April 2024

The Benedek Elek Faculty of Pedagogy, in cooperation with the Institute of Education of the Hungarian University of Agriculture and Life Sciences, warmly welcomes colleagues working and researching in all fields of education to the 17th International Conference on Training and Practice in Educational Sciences. We welcome academics, primary and secondary school teachers, pre-school teachers, early childhood educators, special education teachers, conducting teachers, psychologists and doctoral students who are interested in presenting and discussing their latest research results at the conference.

The conference languages will be English, German and Hungarian. Presentations are scheduled for 15 minutes, each followed by 5 minutes of discussion.

The conference is open for symposia, and oral and poster presentations.

Entries in all three categories can be submitted until 10 March 2024 by submitting the abstract electronically. Abstracts in Hungarian should also be accompanied by an English version. Abstracts should be between 2000 and 3000 characters long, with 5 keywords.

An academic grading system will be applied to each academic paper submitted by the deadline and in the appropriate format. The abstracts submitted to the conference will be compiled into an electronically published Hungarian–English–German abstract volume with an ISBN.

Each symposium may consist of 4 or 5 presentations. The thematic presentations will be held in sessions.

The organisers welcome all participants interested in presenting a paper or professional work. Registration for the conference is free.

Plenary speaker of the conference:

Prof. Dr. Anikó Zsolnai DSc., Eötvös Loránd University, Faculty of Education and Psychology


2. Jelentkezés a konferenciára / Registration for the conference

Jelentkezés itt / Register here: https://forms.office.com/e/77PdWw59hN


3. Tudományos Programbizottság / Scientific Programme Committee

Tudományos Programbizottság:

A konferencia elnöke:

Prof. Dr. Kéri Katalin, Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar

A konferencia alelnöke:

Dr. Kitzinger Arianna, Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar

A konferencia tudományos titkára:

Dr. Pásztor Enikő, Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar

A Tudományos Programbizottság további tagjai:

  • Dr. habil. Bártfai Zoltán, Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar
  • Dr. Borbély Diana, Selye János Egyetem Tanárképző Kar
  • Petőné Dr. habil. Csima Melinda, Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem Neveléstudományi Intézet
  • Prof. Dr. Heidl György, Pécsi Tudományegyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
  • Dr. habil. Horváth Kinga, Selye János Egyetem Tanárképző Kar
  • Prof. Dr. Józsa Krisztián, Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem Neveléstudományi Intézet
  • Dr. habil. Szűts Zoltán, Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Pedagógiai Kar
  • Dr. habil. Varga László, Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar
  • Dr. Zentai Gabriella, Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem Neveléstudományi Intézet

 

A konferencia szervező titkárai:

Németh Dóra Katalin

Somogyi Anett

Magyar nyelvi lektorok:

Dr. Frang Gizella

Kuslicsné Kloiber Alexandra

Angol nyelvi lektor:

Dr. Kóczán-Vörös Viola

Honlapszerkesztő:

Németh Tamás

Médiakapcsolati felelős, rendezvényszervező:

Szabadhegyi Zita

conf_break.png

Scientific Programme Committee:

Conference Chair:

Prof. Dr. Katalin Kéri, University of Sopron, Benedek Elek Faculty of Pedagogy

Conference Vice-Chair:

Dr. Arianna Kitzinger, University of Sopron, Benedek Elek Faculty of Pedagogy

Conference Scientific Secretary:

Dr. Enikő Pásztor, University of Sopron, Benedek Elek Faculty of Pedagogy

Scientific Programme Committee members:

  • Dr. habil. Zoltán Bártfai, University of Sopron, Benedek Elek Faculty of Pedagogy
  • Dr. Diana Borbély, Selye János University, Faculty of Education
  • Petőné Dr. habil. Melinda Csima, Hungarian University of Agriculture and Life Sciences, Institute of Education
  • Prof. Dr. György Heidl, University of Pécs, Faculty of Humanities and Social Sciences
  • Dr. habil. Kinga Horváth, Selye János University, Faculty of Education
  • Prof. Dr. Krisztián Józsa, Hungarian University of Agriculture and Life Sciences, Institute of Education
  • Dr. habil. Zoltán Szűts, Eszterházy Károly Catholic University, Faculty of Pedagogy
  • Dr. habil. László Varga, University of Sopron, Benedek Elek Faculty of Pedagogy
  • Dr. Gabriella Zentai, Hungarian University of Agricultural and Life Sciences, Institute of Education

The organising secretaries of the conference:

Dóra Katalin Németh

Anett Somogyi

Hungarian language proofreaders:

Dr. Gizella Frang

Alexandra Kuslicsné Kloiber

English language proofreader:

Dr. Viola Kóczán-Vörös

Website Editor:

Tamás Németh

Media relations officer, event organiser:

Zita Szabadhegyi


4. Program / Programme

9:00 – 10:00 Regisztráció / Registration (III. emelet, tetőtéri aula) / Registration  (3rd floor, aula)

10:00 - A konferencia megnyitása / Opening (III. emelet Brunszvik előadóterem) / Opening (3rd floor 'Brunszvik' Lecture Hall)

Köszöntők / Welcome speeches

  • Dr. habil. Varga László dékán, Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar
  • Petőné Dr. habil. Csima Melinda, MATE – a Képzés és Gyakorlat főszerkesztője

  • Prof. Dr. Kéri Katalin, a konferencia elnöke, Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar

10:30 – 11:30 Plenáris előadás / Plenary session

Prof. Dr. Zsolnai Anikó (ELTE PPK), az MTA Pedagógiai Tudományos Bizottsága elnökének előadása: Kötődés és pedagógia – Iskolai kötődés, pedagógiai kötődés

11:30 – 13:00 Ebédszünet / Lunch break

13:00 – 17:00 Szekció- és poszterelőadások / Session Chairs

5. Szekcióbeosztás / Sessions

1. Pedagógusképzés, felsőoktatás I. - Teacher training, higher education I.

2. Nevelés- és iskolatörténet - History of education and schooling

3. Színház, múzeum, irodalom - Theatre, museum and literature

4. Gyermeksajtó, gyermekirodalom, mesekutatás I. - Children’s press, children’s literature and storytelling research I.

5. Nőtörténet, nőnevelés - History of women and women’s education 

6. Szakképzés - Vocational training

7. Testnevelés- és sporttudomány - Science of physical education and sport

8. Rekreáció, sportszervezés, sportturizmus -  Recreation, sport organisation and sport tourism

9. A kora gyermekkori nevelés I. - Early childhood education I.

10. Pedagógusképzés - Teacher training

11. Pedagóguskutatások; kutatásmódszertan - Teacher research; research methodology

12. Nevelésszociológia; romológia - Sociology of education, Roma studies

13. Inkluzív nevelés - Inclusive education

14. Zenepedagógia, zenei nevelés I. - Music education I.

15. Gyógypedagógia, segítő nevelés, gyógypedagógus-képzés I. - Special education, remedial education and special education teacher training

16. Nyelvtanulás, nyelvtanítás - Language learning, language teaching

17. Egészségtudomány, egészségfejlesztés; neuropedagógia - Health sciences, health development; neuropedagogy

18. Környezetpedagógia, erdőpedagógia - Environmental pedagogy, forest pedagogy

19. Módszertani szekció: digitális oktatás; a természettudományos tárgyak tanítása - Methodology section: digital education; teaching science

20. Szülők, család és nevelés - Parents, family and education

Poszterszekció - Poster section

1. Pedagógusképzés, felsőoktatás I. - Teacher training, higher education I. 

Terem: II. em. 205.

Szekcióvezető: Dr. habil. Horváth Kinga

 

13:00-13:15

Tóth Péter – Horváth Kinga

Pedagógusjelöltek nézetei a tanításról, a tanulásról és a képességek fejlesztéséről

13:15-13:30

Ercse Kriszta – Szőcs Levente Álmos

 

Pedagógusképzés és gyakorlat – fókuszban a tanulási környezet

 

13:30-13:45

Tódor Imre

 

Miért választanám a tanári professziót? A tanárjelölt-hallgatók pályaválasztási motivációi

 

13:45-14:00

Verebélyi Gabriella

A pedagógushallgatók jövőképe – kihívások, célok, feladatok

14:00-14:15

Hozzászólások, kérdések

 

Szünet

 

Pedagógusképzés, felsőoktatás II.

Terem: II. em. 205.

 

Szekcióvezetők: dr. Marija Boranijašević – Petőné dr. habil. Csima Melinda

 

14:30-14:45

Tóth Judit

 

The Thinking-aloud Method and its Novelty in Hungarian History Didactics

 

 

14:45-15:00

Yang Yang & Min Huang

Improving the quality of teaching and learning in high education through strengthening teacher self-efficacy by international professional learning community

15:00-15:15

Daria Borodina

International students’ motivation to study at a Hungarian University

15:15-15:30

Marija Boranijašević

Cooperation in Teaching and Learning

15:30-15:45

Hozzászólások, kérdések

 

 

2. Nevelés- és iskolatörténet - History of education and schooling

Terem: II. em. 206.

Szekcióvezetők: Prof. Dr. Heidl György – Prof. Dr. Kéri Katalin

 

13:00-13:15

Csiha Tünde Noémi

Different directions in the history of the development of pedagogical anthropology

13:15-13:30

Németh Andrásné Farkas Gabriella

Pósa Lajos szerepe az oktató-nevelő intézmények Erzsébet királyné kultusz ápolásában

13:30-13:45

Pálkuti Anikó

A bencés nevelés megújulása a 20. században a Czuczor Gergely Bencés Gimnázium és Kollégiumban

 

13:45-14:00

Fizel Natasa

Az általános iskolai tanárképzés első évei a szegedi Pedagógiai Főiskola történetének tükrében

14:00-14:15

Maisch Patrícia

 

A Pozsonyi Egyetem Pécsre költözésének visszhangja a helyi sajtóban

14:15-14:30

Kiss Beáta – Csehiová Agáta 

Gémesi Irén szerepe a szlovákiai magyar művelődés- és neveléstörténetben

14:30-14:45

Hozzászólások, kérdések

 

 

Szünet

 

3. Színház, múzeum, irodalom - Theatre, museum and literature

Terem: II. em. 206.

Szekcióvezető: dr. Frang Gizella – dr. Koltai Zsuzsa

15:00-15:15

Koltai Zsuzsa

The role of museum learning programs in strengthening local communities: Comparative research in Baranya county and Görlitz district

15:15-15:30

Lampek Sz. Bettina - Prisztóka Gyöngyvér

Társasozz okosan!

15:30-15:45

Juhász Márta

Märchen und Geschichten bearbeiten mit Papiertheater und Erzählschiene

15:45-16:00

Dobrova Zita

Vissz-hang – Szépirodalmi szövegek szerepe pedagógusok szakmai fejlődésében egy reflektív-kollaboratív kurzuson

16:00-16:15

Jenei-Forray Norma Mária

Populáris kultúra az irodalomtanításban – Rejtett tantervi vonások

16:15-16:30

Hozzászólások, kérdések

 

4. Gyermeksajtó, gyermekirodalom, mesekutatás I. - Children’s press, children’s literature and storytelling research I.

Terem: II. em. 212.

Szekcióvezetők: Prof. dr. Robert Bacalja – dr. habil. Pusztafalvi Henriette

 

13:00-13:15

Kéri Katalin

A világ első gyermekújságja, fogadtatása és hatása Európában

13:15-13:30

Frang Gizella

A gyermekirodalom fontos mérföldköve: Az Én Újságom

 

13:30-13:45

Hartl Éva

A Gyermek-Naptár szerepe természetszeretetre és védelmére nevelésben a XX. század elején

13:45-14:00

Robert Bacalja – Jakov Proroković

The Selection of Croatian and World Children’s Literature in the Encyclopaedic Anthology Znanje i Radost From 1942

 

14:00-14:15

Hozzászólások, kérdések

Szünet

 

Gyermeksajtó, gyermekirodalom, mesekutatás II.

Terem: II. em. 212.

 

Szekcióvezető: dr. Hartl Éva

14:30-14:45

Pusztafalvi Henriette

Kisdedóvás a korabeli sajtóban

14:45-15:00

Nemes-Wéber Zsófia

Óvónőkép Magyarországon az Óvodai Nevelés hasábjain 1953-tól 1972-ig

15:00-15:15

Molnár Katalin

 

A mesék természettudományos tartalma

 

15:15-15:30

Kloiber Alexandra

Képregények nyomában

15:30-15:45

Hozzászólások, kérdések

 

5. Nőtörténet, nőnevelés - History of women and women’s education

Terem: II. em. 222.

Szekcióvezetők: dr. Takács Zsuzsanna Mária – dr. Ács Marianna

 

13:00-13:15

Maisch Patrícia

Egy honleány leánya: Kölcsey Antónia és Katona Clementina

13:15-13:30

Stela Járosiová

A nőegyletek és az oktatásügy a dualizmus kori Magyarországon

13:30-13:45

Takács Zsuzsanna Mária

A tanítónői cölibátus és a női egészség kérdése Magyarországon a 20. század elején

13:45-14:00

Stummer Krisztina

Die gesellschaftliche Wahrnehmung der höheren Handelsschulen für Frauen in der ersten Hälfte des 20. Jahrhunderts

14:00-14:15

Molnár Csilla

„A nőművészet mitológiája” Drozdik Orsolya munkássága

14:15-14:30

Kiss Anikó

Nemi szerepek a tantervektől a tankönyvekig a tanulói nézetek és attitűdök tükrében

14:30-14:45

Hozzászólások, kérdések

Szünet

 

6. Szakképzés - Vocational training

Terem: II. em. 222.

Szekcióvezető: dr. Patyi Gábor

15:00-15:15

Kolacsek Sándor

A pedagógiai és a digitális kompetenciák fontossága a szakképzésben

 

15:15-15:30

Gubán Gyula

 

A szakmai tantervek változása a középfokú szakképzésben

 

15:30-15:45

Tomory Ibolya

A szakképzés és tanárképzés befolyásoló tényezői Fekete-Afrikában

15:45-16:00

Hozzászólások, kérdések

 

7. Testnevelés- és sporttudomány - Science of physical education and sport

Terem: II. em. 201.

Szekcióvezető: dr. Mogyorósi Zsolt – dr. Herpainé Lakó Judit

13:00-13:15

Mogyorósi Zsolt

 

Nevelési gondolatok a sportként intézményesülő vívásban

13:15 -13:30

Szilárd Zsuzsanna

A differenciálás jelentősége az óvodai testnevelés-foglalkozáson: a mozgás megszerettetése ez egyéni igények figyelembevételével

13:30-13:45

Simonné Kajtár Gabriella – Reiner Dóra – Simon István Ágoston

 

A gyógytestnevelő tanárok tanulókkal kapcsolatos attitűdje

13:45-14:00

Szabó Sándor

 

 

Youth Sport in Soroksár: A Practical Perspective

14:00-14:15

Reiner Dóra – Simonné Kajtár Gabriella – Simon István Ágoston

A görkorcsolyázás pozitív hatásai a kognitív képességekre

14:15-14:30

Győrik Győző – Béki Piroska

 

Újszerű érettségi követelmények a küzdősportok területén

14:30-14:45

Herpainé Lakó Judit

 

Az önkéntesség szerepe a sportban és a rekreációban – jógyakorlatok az Eszterházy Károly Katolikus Egyetemen

14:45-15:00

Hozzászólások, kérdések

Szünet

 

8. Rekreáció, sportszervezés, sportturizmus - Recreation, sport organisation and sport tourism

Terem: II. em. 201.

Szekcióvezető: dr. habil. Dobay Beáta – dr. Faragó Beatrix

15:00-15:15

Patakiné Bősze Júlia – Magyar Márton

A rekreáció és életmód alapképzés „úttörő” specializációs modellje az ELTE PPK-n

15:15-15:30

Béki Piroska

A rekreáció szak létjogosultsága hallgatói vélemények tükrében

15:30-15:45

Magyar Márton – Patakiné Bősze Júlia

Pályakövetési tapasztalatok 2009-től napjainkig a rekreációszervezés szak(irány)on végzett hallgatók körében

15:45-16:00

Gősi Zsuzsanna – Magyar Márton

Gazdasági tárgyak oktatása a sportszervező képzésen

16:00-16:15

Faragó Beatrix, Dobay Beáta

A sportturizmus fogyasztói attitűdje a pedagógushallgatók körében

16:15-16:30

Dobay Beáta, Bognár Attila, Faragó Beatrix

A szlovákiai sítanfolyamok múltja és jelene az oktatásban

16:30-16:45

Tarsoly-Huszár Ágnes – Tarsoly Zsolt

A gimnasztikai szabadgyakorlatok kivitelezésének változása egy félév után

 

16:45:17:00

Hozzászólások, kérdések

 

9. A kora gyermekkori nevelés I. - Early childhood education I.

Terem: I. emelet 107. (E/1.)

Szekcióvezetők: dr. Diana Borbélyová – dr. Zsubrits Attila

 

13:00-13:15

Kántor Zsuzsa

A kora gyermekkori tanulási folyamatokról alkotott pedagógusi és kutatói értelmezések szisztematikus szakirodalmi áttekintése

13:15 -13:30

Karácsony Ilona – Donkó Anikó

Az 1-3 éves korú gyermekek játékai – tudás és választás a szülői válaszok tükrében

13:30-13:45

Zsubrits Attila

Képalkotás gyermekkorban

13:45-14:00

Somogyi Anett

A rajzoktatás az óvodáztatás történetében

14:00-14:15

Toma Kornélia

Kommunikációs képességkomponensek fejlesztése és mérése óvodáskorban

14:15-14:30

Eigner Eszter

 

Óvodapedagógus helyzetkép – attitűdvizsgálat az óvodai mozgásfejlesztés területén

 

14:30-14:45

Hozzászólások, kérdések

Szünet

A kora gyermekkori nevelés II.

Terem: I. emelet 107. (E/1.)

Szekcióvezetők: dr. Danica Milošević – dr. habil. Varga László

15:00-15:15

Zsuzsa Rosemond – Varga László

Behavioral changes in Early Childhood Education after the Pandemic

15:15-15:30

Berta Bianka – Pásztor Enikő – Vida Gergő

Egy magyar és egy amerikai Montessori-óvoda összehasonlítása az ünnepek és a játékok vonatkozásában

15:30-15:45

Manal Hamarsha – Shwe Ye Phyo, Mestawot Beyene – Erika Kopp

Exploring the Impact of Montessori Education on English Language Acquisition: A Case Study of an Early Education in Egypt

15:45-16:00

Szent-Gály Viola – Kissné Zsámboki Réka

A Differenciált Óvodai Bánásmód Program szerepe az adaptív óvodai nevelés gyakorlatának kialakulásában

16:00-16:15

Soós Evelin – Keresztes Viktória – Fináncz Judit – Csima Melinda – Podráczky Judit 

Az óvodáskorú gyermekek szokásrendszerének életkori és nemi sajátosságai

16:15-16:30

Borbélyová Diana – Monika Miňová

A szlovákiai óvodai nevelés tantervi reformjai a 21. században

16:30-16:45

Hozzászólások, kérdések

 

10. Pedagógusképzés - Teacher training

Terem: Fszt. 013 (tanácsterem)

Szekcióvezetők: dr. Zsuzsa Rosemond dr. habil. Varga László

 

13:00-13:15

Németh Dóra Katalin

„Vásznon és valóságban” – Filmek a Soproni Felsőfokú Óvónőképző Intézetben a szocialista pedagógia kontextusában

13:15-13:30

Lehoczky Mária Magdolna

 

A tanítók tanítójának módszertani tanácsai valláspedagógusok számára

13:30-13:45

Patyi Gábor

A visszatérő múlt: középfokú óvónőképzés (újra)indítása hazánkban az 1970-es évek elején

13:45-14:00

Borbás Mónika Lívia

 

A főiskolai szintű gyakorlati képzés sajátosságai a soproni óvóképzésben az 1980-as évek végén

14:00-14:15

Izsák Hajnalka

 

Javítóintézeti nevelők pedagógusképe egy metaforakutatás tükrében

14:15-14:30

Hozzászólások, kérdések

Szünet

 

11. Pedagóguskutatások; kutatásmódszertan - Teacher research; research methodology

Terem: Fszt. 013 (tanácsterem)

Szekcióvezető: dr. Kollarics Tímea

14:45-15:00

Ribní František

A nem kognitív készségek vizsgálata pedagógusok körében

 

15:00-15:15

Lantos Tünde

Támogató vezető – Motivált pedagógus?! A vezető mindennapi kihívásai a szakmai fejlődés, tanulás támogatásában

15:15-15:30

Zalay Szabolcs

Egy univerzális pedagógiai index (UPI) bevezetésének SWOT-analízise

15:30-15:45

Csiha Tünde – Kloiber Alexandra – Pásztor Enikő

Knowledge of pre-school and primary school children about the meaning and social utility of drones

 

 

15:45-16:00

Galambos Attila

Akciók az oktatásban? – Az akciókutatás, az akciótanítás és az akciópedagógia elméleti hátterének áttekintése

16:00-16:15

Pásztor Enikő – Varga László –Horváth Anna Viktória

A Soproni Óvónőképző Intézet 1971-ben, a hallgatói lemorzsolódások csökkentése terén tett erőfeszítései tükrében

16:15-16:30

Liliana Rodrigues

Education, Human Rights and Community Development 

16:30-16:45

Hozzászólások, kérdések

 

12. Nevelésszociológia; romológia - Sociology of education, Roma studies

Terem: II. em. 221.

Szekcióvezetők: dr. habil. Orsós Anna

 

13:00-13:15

Varga Aranka

Nonformális tanulási terek a hátrányos helyzetű, cigány/roma diákok életében

13:15 -13:30

Szerepi Sándor

Szociális kompetenciák felmérése hátrányos helyzetű óvodások körében Borsod-Abaúj-Zemplén, Hajdú-Bihar és Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében

13:30-13:45

Jennyfer Paola Casas Trujillo

Sociocultural integration stories by international students in Debrecen

13:45-14:00

Szirtes-Tankó Tünde

Resilience in the Hungarian educational science discourse. Systematic review using vosviewer

14:00-14:15

Csovcsics Erika

Új elméleti keretek a roma tanulók oktatásában: az akkulturáció, a bikulturalitás, a közösségi kulturális tőke és a kulturálisan érzékeny pedagógia

14:15-14:30

Hozzászólások, kérdések

Szünet

 

13. Inkluzív nevelés - Inclusive education

Terem: II. em. 221.


Szekcióvezető: dr. habil. Varga Aranka

14:45-15:00

Orsós Anna

Egy érzékenyítő kurzus hallgatóinak inkluzivitása

 

15:00-15:15

Anti Zsuzsanna – Boros Szilvia

Leendő sportszakemberek inklúzióval kapcsolatos attitűdjeinek vizsgálati lehetőségei

15:15-15:30

Zsofia Julia Toszegi

Exploring the Experiences of Neurodivergent Students in Higher Education: Mixed Research Applying the Process Model of Inclusion at the University of Pecs

15:30-15:45

Annamária Almási

Review of inclusion-related traits in Salesian pedagogy

15:45-16:00

Hideg Gabriella

 

Fair play és empátia – egy érzékenyítő kurzus tapasztalatai kenyai tanárszakos hallgatók körében

16:00-16:15

Hozzászólások, kérdések

 

14. Zenepedagógia, zenei nevelés I. - Music education I.

Terem: II. em. 220.

Szekcióvezető: dr. Csehiová Agáta 

 

13:00-13:15

Révész József

Attitűdök és kreativitás fejlesztés az óvodai zenei nevelés felsőoktatási gyakorlatában

13:15-13:30

Bede Fanni Anna

A Kodály-módszer sikerének lehetséges okai Japán kora gyermekkori zenei nevelésének folyamatában

13:30-13:45

Yvette Orsovics

Kreatív lehetőségek az alapiskolai zenei nevelés során

13:45-14:00

Szilva Zsuzsanna, Révész József

A komplex művészeti fejlesztés lehetőségei a zene és a mozgásművészet kapcsolatában

 

14:00-14:15

Hozzászólások, kérdések

Szünet

 

Zenepedagógia, zenei nevelés II.

Terem: II. em. 220.

Szekcióvezető: dr. Yvette Orsovics

14:30-14:45

Kovács László

Az egri tanítójelöltek zenei felkészítésének gyakorlati dimenziói – egy zenekörben rejlő lehetőségek

 

14:45-15:00

Hegedűsné Tóth Zsuzsanna

Forrai Katalin öröksége a magyar óvodai ének-zenei nevelés módszertanában

15:00-15:15

Révész József – Révészné Pálfi Krisztina – Sipos Bence

Zenepedagógiai tanulságok egy dokumentumfilm alapján

 

15:15-15:30

Bence Sipos

Representation of the US Education System in the World of Twin Peaks

15:30-15:45

Hozzászólások, kérdések

 

15. Gyógypedagógia, segítő nevelés, gyógypedagógus-képzés I. - Special education, remedial education and special education teacher training

Terem: Alagsor E/3.

Szekcióvezető: dr. Berzsenyi Emese

 

13:00-13:15

Berzsenyi Emese

 

Az európai középkor fogyatékosságtörténete

 

13:15 -13:30

Heidt Judit

 

Egy úttörő kutatónő az autizmus történetében

13:30-13:45

Trixler Bettina

Technológiai kihívások autizmus-spektrumzavarokban érintett személyek fejlesztése során

13:45-14:00

Vida Gergő – Víghné Dajcs Bernadett – Bolla Balázsné Hajdú Ildikó

Szociális képességek fejlesztésének lehetőségei ASD-vel küzdő gyermekek és fiatalok esetében – egy felsőoktatási képzési program DBR-alapú közelítésének relevanciája

14:00-14:15

Kállai Gabriella

Együttnevelés az óvodában – esettanulmány egy intézmény gyakorlatáról

14:15-14:30

Hozzászólások, kérdések

Szünet

 

Gyógypedagógia, segítő nevelés, gyógypedagógus-képzés II.

Terem: Alagsor E/3.

Szekcióvezető: dr. Kállai Gabriella

14:45-15:00

Csányi Andrea

Értelmileg akadályozott tanulók adaptált pedagógiai művészeti terápiájára vonatkozó kérdőív eredményének bemutatása

15:00-15:15

Mendéné Lajtai Krisztina

A Soproni Múzeum értelmi akadályozott fiatalokból álló művészetterápiás csoportjának bemutatása az inklúzió tükrében

15:15-15:30

Vereckei Judit – Zsargó Judit

A sajátos nevelési igény fenntartói aspektusai egy intézményi jó-gyakorlat bemutatásával

15:30-15:45

Gróf Anita és Gelencsérné Bakó Márta

A XXI. század kihívásai a gyógypedagógus-képzésben

 

15:45-16:00

Vida Gergő, Pásztor Enikő, Kántor Nedda

Intersections between special educational needs and the child protection system

16:00-16:15

Hozzászólások, kérdések

 

16. Nyelvtanulás, nyelvtanítás - Language learning, language teaching

Terem: I. em. 106.

Szekcióvezetők: Prof. Dr. Olha Misechko – dr. Kitzinger Arianna

 

13:00-13:15

Bencéné Fekete Anikó Andrea

Idegennyelv-elsajátítás az óvoda-pedagógusok, kisgyermeknevelők és a szülők szemszögéből

13:15 -13:30

Farkas János – Czellér Mária –Valnerné Török Eszter – Hajdu Zita – Lázár Tímea – Tar Ildikó Éva

 

Egyetemi hallgatók nyelvi szorongása a társadalmi háttérváltozók tükrében

13:30-13:45

Eva Prokopcová

Az állami nyelv státusza idegen nyelvként egy magasabb oktatási intézményben, ahol a tanítási nyelv egy nemzeti kisebbségi nyelv

13:45-14:00

Kitzinger Arianna

 

C+c = Culture and culture in ELT

14:00-14:15

Olha Misechko

Exploring Perceptions: Ukrainian University Students' Perspectives on English as a Lingua Franca

 

14:15-14:30

Tamara Lytniova

Training of Dual-Profile Foreign Language Teachers in Ukraine

 

14:30-14:45

Bicsár Andrea – Ema Chevalier

Das Sprachpädagogische Rahmenkonzept zur Förderung zwei- und mehrsprachiger Bildung in elementaren Bildungseinrichtungen

14:45-15:00

Hozzászólások, kérdések

Szünet

 

17. Egészségtudomány, egészségfejlesztés; neuropedagógia - Health sciences, health development; neuropedagogy

Terem: I. em. 106.

Szekcióvezető: dr. habil. Bártfai Zoltán

15:15-15:30

Hideg Gabriella – Karácsony Ilona

 

Az önminősített egészségi állapot, koherenciaérzet és a fizikai aktivitás kapcsolata középiskolai tanulók körében végzett vizsgálat alapján

15:30-15:45

Dinnyés Katalin Julianna – Dr. habil. Pusztafalvi Henriette

Az egészségtan megítélése az egészségérték vonatkozásában

 

15:45-16:00

Simon István Ágoston – Reiner Dóra – Bártfai Zoltán – Faragó Beatrix – Dobay Beáta – Simonné Kajtár Gabriella

A soproni 65 év fölötti korosztály fizikai aktivitásának hatása gyógyszerfogyasztásukra, táplálkozási szokásaikra

16:00-16:15

Emri Zsuzsa

Tanulási stílusok vizsgálata EEG aktivitás méréssel

 

16:15-16:30

Prantner Csilla

Olvasási és számolási feladatvégzés közben EEG-vel követett agyi aktivitás mérésének tapasztalatai

16:30-16:45

Hozzászólások, kérdések

 

18. Környezetpedagógia, erdőpedagógia - Environmental pedagogy, forest pedagogy

Terem: III. em. E/5.

Szekcióvezető: Prof. dr. Heidi Elisabeth Megerle – dr. Molnár Katalin

 

13:00-13:15

Diana Borbélyová – Alexandra Nagyová

 

A szlovákiai óvoda-pedagógusok tapasztalatai az erdőpedagógiával

13:15-13:30

Kövecsesné Gősi Viktória

Útravaló környezetpedagógiából – „Apáczais” pedagógusok tapasztalatai a környezeti nevelésben

13:30-13:45

Heidi Elisabeth Megerle

Importance of sound geo education to better meet global Challenges

13:45-14:00

Tímea Kollarics – Heidi Elisabeth Megerle

Umweltpädagogische Aspekte der Baumwipfelpfade – Forschungsergebnisse aus Süd-Deutschland, Schweiz und Österreich

14:00-14:15

Bencéné Fekete Andrea – Fináncz Judit – Podráczky Judit – Szántóné Tóth Hajnalka

A fenntarthatóság pedagógiai elemeinek megjelenése az óvodák – főként a Zöld Óvoda címmel rendelkezők óvodák – pedagógiai programjaiban

 

14:15-14:30

Hozzászólások, kérdések

Szünet

 

19. Módszertani szekció: digitális oktatás; a természettudományos tárgyak tanítása - Methodology section: digital education; teaching science

Terem: III. em. E/5.

Szekcióvezetők: dr. Darja Antolin Dresar – Kissné dr. Zsámboki Réka

14:45-15:00

Ábrahám Gréta

Digitális térben történő intelligenciaprofil feltérképezése vajdasági óvodai nevelési környezetben

15:00-15:15

Dobóné Tarai Éva

Fejezetek a természettudományos fogalmakhoz kötődő gyermektudományos elméletekből

15:15-15:30

Mahwish Zafar

Effect of Procrastination on Self-efficacy: A Study among students in Online and offline Modes of teaching

 

15:30-15:45

Danica Milošević

Chat GPT in ESP tuition

15:45-16:00

Darja Antolin Dresar

 

Promoting geometric understanding in early childhood education

16:00-16:15

Hozzászólások, kérdések

 

20. Szülők, család és nevelés - Parents, family and education

Terem: II. em. 214.

Szekcióvezetők: dr. Violeta Valjan Vukić – dr. Major Zsolt

13:00-13:15

Élő Georgina

A szülői attitűd hatása a korai fejlesztés eredményességére

13:15 -13:30

Mátyus Andrea

Az egygyermekes és a többgyermekes családban nevelődő gyerekek előnyei és hátrányai az óvodai beszoktatás idején

13:30-13:45

Keresztes Viktória – Soós Evelin – Fináncz Judit – Podráczky Judit – Csima Melinda

Óvodáskorú gyermeket nevelő szülők egészségműveltségének főbb jellemzői

13:45-14:00

Gelencsér Adél

Az eltérő fejlődésű gyermeket nevelő szülők életminősége

 

14:00-14:15

Bolla Zsolt

A szülők szabad iskolaválasztása, annak hatásai

14:15-14:30

Tóth-Merza Katalin – Kiss Nóra Boglárka

Szülősített gyermekek – A parentifikáció kialakulásának és következményeinek bemutatása

14:30-14:45

Erdal Ozyurt

Children’s Life and Teacher-Parent Collaboration

14:45-15:00

Karmen Travirka Marčina – Violeta Valjan Vukić

The parents in Michael Haneke’s film Benny’s video

15:00-15:15

Schrőter Petra – P. Remete Eszter – Aranyi Gábor

Technoferencia: okoseszközök az anya-csecsemő interakciókban

 

15:15-15:30

Hozzászólások, kérdések

Szünet

 

POSZTERSZEKCIÓ - POSTER SECTION

Megnyitó: 15:30

Terem: III. emelet, előtér

Szekcióvezetők: dr. Henye Lívia

Katarzyna Ćwirynkało - Agnieszka Żyta – Zdzisław Kazanowski

 

Teachers’ competences for educating students with and without disabilities in Poland

 

Ács Marianna

Botanical Garden of the University of Pécs as a place of remembrance of the past

Móczik Alexandra Cintia – Patakiné Bősze Júlia

Examining the educational attitudes of Physical Trainer students

 

Karolina Kantyka-Dziwisz

Therapeutic support for a child with Tatton Brown Rahman Syndrome

 

Michaela Hřivnová – Tereza Sofková

 

Delayed and Late Parenthood – Educational Activities and Selected Research Results Among Secondary School Populations in the In Time 2 Project in the Czech Republic

Neha Pirwani – Attila Szabó

Smartphone Addiction and Regular Exercise in University Students: A Literature Overview

 

6. Kapcsolat / Contact

Udvarhelyi Júlia

Telefon / Phone number: +36 30 243 8877

E-mail: kgykonf2024@uni-sopron.hu

7. Előadások absztraktjai / Abstracts


8. Praktikus információk / Practical information

 

Konferencia időpontja:

2024. április 25. csütörtök

Conference date:

25 April 2024

 

Konferencia helyszíne:

Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar

9400 Sopron, Ferenczy J. u. 5.

Térképen: https://goo.gl/maps/emcPmnEkaQQ76WqVA

 

Conference Venue:

Hungary, University of Sopron, Benedek Elek Faculty of Pedagogy

(H-9400 Sopron, Ferenczy J. u. 5.)

On the map: https://goo.gl/maps/emcPmnEkaQQ76WqVA

 

 

 


Cikk nyomtatása E-mail

Kapcsolódó elérhetőségek