Nyelvváltó

Gyengénlátó Változat

Oktatóink Kutatásairól

oktatoink_kutatasai.jpg

Művészeti és Sporttudományi Intézet

Árvayné Nezvald Anett

Kisgyermekkori zenei nevelés

Dr. habil. Bártfai Zoltán MD PhD

A fittség és az életmód hatása az időskorúak testi és szellemi állapotára

A mozgásterápia, kiemelten az úszásterápia hatása az asthma bronchiale-s gyermekek állapotára

Dr. habil. Dobay Beáta PhD.

Oktatók jólléte és eredményessége

A sportturizmus múltja és jelene / az adott régiókban

Dr. Faragó Beatrix PhD.

Sportolói kettős karrier kialakítása, alkalmazása

Sportintegráció, társadalmi befogadás a sporton keresztül

Sport és/vagy egészségmenedzsment stratégia kialakítása

Dr. Gáspárdy Tibor

Vizuális művészet kifejezőeszközei és felelőssége a kommunikációban

Sopron vízfestő művészetének megújítása, saját alkotások tükrében

Dr. Kovács-Gombos Gábor

Szakrális művészet

Reiner Dóra  
Révész József Kisgyermekkori zenei nevelés/pedagógusképzés
Révészné Pálfi Krisztina Kodály Zoltán zenei nevelési elveinek megjelenése különböző zenepedagógiai módszerekben: (Bárdos Lajos, Dobszay László, Szőnyi Erzsébet, Forrai Katalin, Kokas Klára)
Dr. habil. Simon István Ágoston

Gyógytestnevelés vizsgálata a nevelés és oktatás szemszögéből

Egészségmagatartás vizsgálat pedagógusok, gyermekek körében

Iskolás kor előtti gyermekek testi- illetve testnevelésének vizsgálata a pedagógia eszközeivel

Dr. Simonné Kajtár Gabriella  
Somogyi Anett  
Szilva Zsuzsanna  

 

Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Ambrus Attila Józsefné
Prof. Dr. Kéri Katalin DSc

A lánynevelés és női művelődés története; a pedagógus szakma története: nők megjelenése a pedagógusi pályán

Gyermekkortörténet az újkorban

A nem nyugati nevelés történetének reprezentációja az európai nyomtatott forrásokban (19–20. század)

Bolla Balázsné Mesepedagógia és metamorphoses meseterápia, szupervízió
Csiha Tünde Noémi  
Dajcs Bernadett  
Giczi Barnabásné Fehér Ágnes  
Dr. Hartl Éva

Madarak és Fák Napja története és az „intézmény” meghonosodása az iskolában

Az ünneplés módjai régen és ma

A fenntartható fejlődés kutatási eredményeinek társadalmi disszeminációja

Dr. Katona György

Kisgyermekkori IKT használat

Digitális pedagógia

Gamifikáció 

Társadalmi szerepek 

Kissné Dr. Zsámboki Réka

A Freinet-pedagógia kibontakozása, Freinet-szellemű óvodák Magyarországon az 1989-es évektől napjainkig

Dr. Kollarics Tímea

Tanösvények, élményösvények hazai és nemzetközi vizsgálata

A fenntartható fejlődés kutatási eredményeinek társadalmi disszeminációja
(A környezeti fenntarthatóság megjelenése a pedagógusképzésben)

Mendéné Lajtai Krisztina

Fejlesztőjátékok alkalmazása az egyéni képességfejlesztésben

Németh Dóra Katalin

Felsőoktatástörténet :1945-72 Az óvodapedagógus-képzés története

A Soproni Óvónőképző Intézet története 1959- 1972 

Dr. Patyi Gábor Az óvóképzés felsőfokúvá válásának folyamata
Dr. Pásztor Enikő

Kétnyelvű óvodai nevelés; nemzetiségi óvodák

Az idegennyelv-elsajátítás megkezdése óvodáskor előtt

A beszélgetőkör mint rituálé a kétnyelvű nevelést biztosító óvodákban

Dr. Tóth-Merza Katalin

A borderline tünetprofil és a gyermekkori traumatizáció összefüggései

Dr. habil Varga László Az elektorenkefalográfia (EEG) alkalmazása az oktatás és a pedagógiai gyakorlat kutatásában - Neuropedagógiai kutatások
Dr. Vida Gergő  
Dr. Zsubrits Attila A mese, a játék és a rajz, mint a koragyermekkori személyiség megismerésének lehetősége

 

Társadalom-, Szociális és Kommunikációtudományok Intézete

Babai Zsófia

Magyarországi német és horvát beszélőközösségek nyelvhasználatának, nyelvi állapotának, nyelvi viselkedésének vizsgálata

Dr. Frang Gizella

A magyar nyelvemlékek nyelvezetétől a csoport- és rétegnyelvekig

Gaálné Szabó Edith  
Hirschler Erzsébet  
Dr. Kitzinger Arianna

Az 1989-es társadalmi-politikai változások nyelvpedagógiai vetülete – különös tekintettel az angol nyelv szerepére a kelet-európai országokban

Kovácsné Dr. Vinkovics Éva

A korai nyelvfejlesztés hatékonyságnövelésének lehetőségei Flow-élményen keresztül

Kloiber Alexandra

A közösségi és a kulturális emlékezet alakulásának irodalmi és multimediális lenyomatai az 1989. augusztus 19-én történt keletnémet határáttörésre, a páneurópai piknikre fókuszálva.

Dr. Major Zsolt Balázs PhD. Niklas Luhmann Rendszerelmélete és a Horányi Özséb által kidolgozott Kommunikáció, mint Participáció elmélet bizonyos elemeinek ötvözésével újonnan megalkotott fogalmi keretrendszer alkalmazhatóságának vizsgálata a gyermekvédelem területére.
Dr. Molnár Katalin

A fenntartható fejlődés kutatási eredményeinek társadalmi disszeminációja

Dr. Naszladi Georgina

Gyermekjogi kihívások a XXI. században

Dr. Varga Norbert  

 

Cikk nyomtatása E-mail

Kapcsolódó elérhetőségek