Játszottak, közben pedig tanultak is annak a tanulmányútnak a résztvevői, akik az osztrák-magyar INTERREG program eTOM AT-HU projektje keretében, a Soproni Egyetem szervezésében, 2025. április 14-én Veszprémben jártak. A városközpontban található Code Creator - Digitális Alkotóműhelyben először egy kreatív, kooperációra építő foglalkozáson voltak, majd a Digitális Élményközpontban interaktív kiállításokat nézhettek meg.
A közel kétórás utazás után, egy rövid ismertetőt követően, szinte rögtön egy játékos feladatba csöppentek a Soproni Egyetem óvodapedagógus-hallgatói (30-an), az őket kísérő pedagógusok, valamint a alsóausztriai és szombathelyi projektpartnerek képviselői. A Code Creator Digitális Alkotóműhely foglalkozásai az élményalapú tanulás és tanítás jegyében, a STEAM-metodika (Science, Technology, Engineering and Mathematics) mentén zajlanak. Így a diákok játszva ismerkedhetnek meg a reál és természettudományi tárgyak jelenségeivel, összefüggéseivel.
A tanulmányút résztvevői, a véletlenszerű csoportalkotás és szerepkiosztás után, azt a feladatot kapták, hogy másoljanak le egy építőkockákból megalkotott robotot, úgy, hogy minden csapatban csupán egy ember nézhette meg a robotot, és az ő szóbeli leírása alapján indulhatott a konstruktív, építő munka. A feladat második része programozás volt, a robotot „életre kellett kelteni”, és mozgásra bírni. A délután további részében a Code Digitális Élményközpontot lehetett felfedezni, megtapasztalni. Ez egyrészt egy kiállítótér, másrészt egy „interaktív művészeti és technológiai laboratórium”. Az élményközpont egyik célkitűzése, hogy az élményalapú kultúrafogyasztást és a digitális edukációt ösztönözze. A három részből álló központban a a Soproni Egyetem diákjai és oktatói, valamint a projektpartnerek képviselői megnézték az installációs teret, ahol a digitális művészet és az analóg technikák interaktív elemekkel kiegészítve jelennek meg; jártak a stúdióban a világűr felfedezéséről szóló 3D vetítésen, és voltak a Code szívét jelentő, 400 négyzetméteres, hatszög alakú térben, a Hexagonban, ahol, Jorge Luis Borges "Bábeli könyvtár" című novellája hatására, egy 360 fokos audiovizuális show-t élhettek át.
A sajátos térélmény, a multimédiás technológia, a 3D és a virtuális valóság eszközei az élményszerű tanulás és a felfedezés különleges perspektíváit mutatták meg. „Elfáradtunk, volt játék, élmény, tanulás is, és mindehhez extra látványvilág” – összegezték tapasztalataikat a benedekes diákok.
Résztvevő hallgatók: OP NOP, 30 fő
Szervező: Babai Zsófia
Kísérő oktatók: Babai Zsófia, Dr. Kovácsné Vinkovics Éva, Kloiber Alexandra (SOE BPK)
Kapcsolódó elérhetőségek
Kapcsolódó tartalmak
- Talabér Ferencné (1942-2025)
- Nemzetközi tudományos fórumokon is bemutatkozik a Soproni Egyetem hallgatója
- Muravidéken kötött együttműködési megállapodást a Soproni Egyetem pedagógiai kara
- Állásfoglalás Az Óvodai nevelés országos alapprogramjának módosítási tervezetéről
- Kárpát-medencei Brunszvik 250 jubileumi emlékkonferencia
- Vendégelőadás a kora gyermekkori másodnyelv elsajátításról
- Az óvodapedagógia úttörőjének öröksége - Brunszvik 250 emlékkonferencia a Soproni Egyetemen
- Ősbemutató a Soproni Egyetemen!
- Brunszvik-nap a Soproni Egyetemen – fókuszban a zenei nevelés
- Budapesten, szakmai tanulmányúton jártak a Soproni Egyetem hallgatói