Nyelvváltó

2.2 Olaszország - Salerno - Tanulmányi mobilitás

3.1 Portugália - Funchal - Tanulmányi mobilitás

Galéria

"Csizmazia Boglárka vagyok, másodéves óvodapedagógus hallgató és a harmadik szemeszteremet Madeira szigetén töltöttem Erasmus+ program által.

Mielőtt az egyetemre jelentkeztem, tudtam, hogy mindenképp ki szeretném használni ezt a lehetőséget, és egy félévet külföldön élni. Az, hogy éppen Madeirára esett a választásom befolyásolta , hogy még két szaktársam is oda akart utazni, és a gondolat, hogy egyedül utazzak el kicsit megijesztett, így csatlakoztunk egymáshoz és hárman kezdtük el tervezni az utazást.

A madeirai egyetem nem tudott az Erasmus diákok számára kollégiumot biztosítani, ezért az idő rövidsége miatt albérleteket kellett keresnünk. Leginkább facebook csoportokba írtunk, ami összehozott minket olyan emberekkel, akik szintén Madeirára készülnek. Végül a „Madeirai magyarok” nevű csoportban találtam egy kint élő magyart, aki kiadta nekünk az albérletét. Nagyon szerencsések voltunk, mivel tudtunk vele kommunikálni, videón keresztül beszélni és ez így sokkal megbízhatóbb volt. Az albérlet teljesen felszerelt volt, terasszal és Óceánra néző panorámával. Az ára 1200euró volt havonta, ami nem kevés, de a Madeirai árakhoz képest viszonylag olcsó. Hátránya az volt, hogy inkább Funchal (központ, itt volt az egyetem is) város szélén helyezkedett el, ami kicsit kiesett, de cserébe csendes és nyugodt hely. Ha javasolhatom és újra kezdhetném biztos egy független kollégiumot választanék, hiszen az a központban van, illetve nagyobb a társasági élet is, gyorsabb eljutni bárhova.

Emiatt eljutni az egyetemig kicsit tovább tartott nekünk, de jól ki van alakítva a tömegközlekedés a városban (csak buszok járnak). Így hamar megtaláltuk, hogyan tudunk bejutni. Először el kellett mennünk a helyi okmányirodába (Horarios do funchal), ahol kaptunk egy portugál számot és ezzel, valamint az iskolával kötött szerződéssel -ami igazolja, hogy itt tanulunk- tudtunk diák bérletet venni. A bérlet havonta 22euró volt, 2024-től ingyenessé tették, ezért az utolsó hónapban már nem kellett fizetnünk érte.

Az egyetemen három órát vettünk fel, ami egyáltalán nem ment könnyen, ellenben volt 2 és fél hetünk, hogy elintézzük a tantárgyfelvételt. Végül az Angol B1, Bevezetés az oktatáskutatásba és egy Plasztikus kifejezések című órákat vettünk fel. Az utóbbi kettőnél a tanárok angol tudása nem volt a legjobb, így volt, amikor nehezen értettük meg egymást, illetve végig portugálul ment az óra, amiből semmit nem értettünk. Az órák csak hétfőn és kedden voltak, így nagy örömünkre a hét többi napja szabad volt. Amikoris lehetőségünk volt felfedezni a szigetet.

Volt egy Erasmus csoport, ahol egy hely kifejezetten nekünk intézett kirándulásokat, de hamar rájöttünk, hogy anyagilag ez nem éri meg, ezért kialakult egy külön kis csoportunk és velük szerveztünk programokat. Madeira szigete nem nagy (800 km2), ezért hamar körbe lehet járni, de csak a keleti oldala közelíthető meg tömegközlekedéssel. Ezért ahhoz, hogy eljussunk a nyugati oldalra, sokszor béreltünk közösen autókat, ami szétosztva nagyon olcsó volt.

Ahogy megérkeztem egyik program követte a másikat. A harmadik napon már megmásztam az egyik legnehezebb hegyet és onnantól nem volt megállás; Botanikus kertek, strandolás, vízesésekben fürdés, Levadák, szebbnél szebb kilátópontok, banánültetvények, piacozás, gyönyörű napfelkelték, naplementék vitorlásról hegyekről és sok-sok túra vette kezdetét.

Azt étkezés nagy részét úgy oldottam meg, hogy magamra főztem, mivel így olcsóbb volt, de természetesen kóstoltam meg helyi nagyon különleges ételeket, gyümölcsöket, italokat (banános hal, bolo do caco, pastel de nata, poncha, nikita).

Volt lehetőségem Lisszabonba is átutazni pár napra. Nagyon sokkoló volt oda megérkezni, mivel attól még, hogy ugyanúgy Portugália, nagyon más érzés a szigeten élni. A sziget sokkal nyugodtabb, békésebb, az emberek nem rohannak, nem stresszelnek és nem aggódnak annyit, mint a „szárazföldön”.

Én úgy indultam neki ennek az útnak, hogy semmi elvárást nem állítottam magam elé, egyet tudtam; rengeteget szeretnék túrázni. Megengedtem a jó és rossz pillanatokat, tudtam, hogy nem baj, ha valami nem úgy sikerül, ahogy azt elképzeltem és pont ezért érzem azt, hogy könnyű volt kint lenni és csak csodálni a szigetet. Rengeteg élményben volt részem, amit mai napig nehezen fogok fel. Nagyon hálás vagyok ezért a félévért, mivel nagyon sokat tanultam magamról, azt gondolom egy ilyen utazás nagyon jó önismeretet ad és ez volt a legfontosabb amiért belevágtam.

Mindenkit bátorítok, hogy próbálja ki magát egy ilyen utazásban, mert életre szóló élményeket ad, és hatalmas kaland!" - Csizmazia Boglárka