Nyelvváltó

Gyengénlátó Változat

Magyar Tudomány Ünnepe a Benedek Karon: fókuszban a 21. századi oktatási innovációk

mtu_cover_2024.jpg

Drónok, mesterséges intelligencia és VR-szemüvegek az oktatásban témájú előadások, PhD-kerekasztal és a tehetséges hallgatókat megszólító Tudományos Diákköri Konferencia (TDK) várta az oktatókat és a hallgatókat november 6-án a Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Karán. A Magyar Tudomány Ünnepe alkalmából szervezett rendezvényt prof. dr. Kéri Katalin egyetemi tanár, az MTA doktora nyitotta meg, aki ünnepi gondolataiban kiemelte, hogy a 21. század technológiai innovációinak sorában kiemelt figyelmet kaphat a mesterséges intelligencia, amely a tudományos életben, a politikában, a munka világában és a társadalmi életben is számos területen válik majd a változások előidézőjévé, azaz „mindenre hatóvá”.

A délelőtti plenáris előadások azokról az oktatási innovációkról szóltak, amelyek a legmodernebb technológiák pedagógiai alkalmazását szorgalmazzák. Dr. Katona György és Kissné dr. Zsámboki Réka egyetemi docensek a BorderEye projekt keretében a drón- és távérzékelési technológiák társadalmi népszerűsítését és a pedagógiai gamifikációs lehetőségeket mutatták be. Heidt Judit neveléstudomány MA-szakos, végzős hallgató, az autizmusdiagnosztika mesterséges intelligenciával támogatott lehetőségeit ismertette, kiemelve a korai diagnózis fontosságát. Ezt követően Horváth Vivien (neveléstudomány MA-szakos hallgató) tartott előadást, amelyben a VR-szemüvegek tudományos és szabadidős alkalmazásán keresztül a valóság, virtuális valóság (VR) és kiterjesztett valóság (AR) kérdéseit vizsgálta, különös tekintettel az oktatási felhasználás területeire.

A délutáni program  a hagyományos PhD-kerekasztallal folytatódott, ahol a Kar oktatói osztották meg tapasztalataikat és eredményeiket a doktori képzésben folytatott kutatásaikkal kapcsolatban. A rendezvényt kari Tudományos Diákköri Konferencia (TDK) zárta, amely a tehetséges hallgatók számára biztosított lehetőséget arra, hogy bemutassák kutatási projektjeiket és tudományos eredményeiket.

A Magyar Tudomány Ünnepének kari rendezvénye kiváló alkalmat nyújtott arra, hogy a pedagógiai innovációk iránt érdeklődők bepillantást nyerjenek a legújabb tudományos fejlesztésekbe és módszertani újításokba. A rendezvény erősítette a tudomány iránti elköteleződést, és további inspirációt adott a hallgatóknak és az oktatóknak egyaránt.

Galéria

Cikk nyomtatása E-mail