Saját, egyénre szabott, komplex tanulási stratégiájuk kidolgozásához kaptak hathatós segítséget az óvodapedagógus alapszak első éves hallgatói a Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar kezdeményezésre a kétnapos Lépéselőny vizsgázóknak tanulásmódszertani kurzuson.
Új kezdeményezésként, pilot jelleggel, tanulásmódszertani tréninggel indította az évet a pedagógiai kar szeptember elején. A két teljes napot felölelő tréningen a középiskolákból érkező hallgatók számára kínáltak gyakorlati segítséget az egyetemi tanulás, értő olvasás, hatékony jegyzetelés és sikeres vizsgázás témakörében. - A hallgatók az érettségi vizsga kapcsán korábban már tapasztalatot szereztek a felkészülés, valamint a beszámolás területén, de természetes módon nincsenek még tisztában azzal, hogy egy egyetemi rendszerben milyen tanulási stratégiára van szükség az eredményes munkához - fogalmazott a tanfolyam egyik oktatója, Lantos Mihály pedagógia szakos bölcsész és tanár, a Magyarországon és a Kárpát-medencében is ismert és népszerű módszer kidolgozója.
A tréningen nem azt tanították meg a hallgatóknak, hogy hogyan kell tanulni, hanem abban segítettek nekik, hogy felismerjék saját tanulási problémáikat, erősségeiket és gyengeségeiket, majd kialakítsák az egyénre szabott, leghatékonyabb tanulási stratégiájukat.
A tanfolyamhoz kapcsolódóan a kar egy kétalkalmas, utánkövető, ismeretmegújító foglalkozást tervez a tanév során, mely elősegíti a kialakított stratégia gyakorlatban történő alkalmazását.
A SopronTV Szerda este műsorában Köves Andrea készített interjút a Lantos-módszerről:
A hét témája - vendég: Lantos Mihály
Kapcsolódó elérhetőségek
Kapcsolódó tartalmak
- Szívvel-lélekkel készített társasjátékokat adományoztak a hallgatók
- Nyílt nap a Benedek-karon
- Kalandozásaink kockákkal
- Tudomány színekben! - Látogatás a Selye János Egyetemen
- Nemzetközileg elismert mesemondó jön karunkra
- Játékos programozás Bee-Bot robotokkal
- Magyar Tudomány Ünnepe a Benedek Karon: fókuszban a 21. századi oktatási innovációk
- Nyílt Nap a Benedek Elek Pedagógiai Karon
- A tér jelentősége a gyermeknevelési gyakorlatban
- Kari Tudományos Diákköri Konferencia a Magyar Tudomány Ünnepe keretében a Benedek-karon